arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۲۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در تهران بستری شدند / کاهش ۱۵ درصدی جان‌باختگان / کسالت و اسهال آبکی از علائم کرونا
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۰۰:۱۰
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به آخرین آمار بیماران بستری کرونایی در تهران، گفت: برخی از علائم گوارشی، اسهال آبکی، درد‌های عضلانی و کسالت عمومی می‌تواند از علائم ابتلا به کرونا باشد. وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری با تشخیص کرونا ۱۵۰ مورد در بخش‌های عادی و ۶۸ مورد در بخش‌های ویژه بوده است.
پنتاگون: اطلاعی از احتمال توقیف نفت‌کش‌های ایران نداریم
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۰۰:۱۰
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه هیچ‌گونه اطلاعی از احتمال توقیف نفتکش‌های ایرانی که عازم ونزوئلا هستند، ندارد.
استاندار: کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران / اجرای طرح ترافیک منوط به تصمیم ستاد کرونا است / آمار ۸۸ درصدی بهبودیافتگان کرونا در استان
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۹
استاندار تهران از کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ١٩ خبر داد و افزود: روزانه در استان تهران ١٠ نفر فوتی ناشی از کووید ١٩ داریم.
از هفته آینده؛ سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت امکانپذیر شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۷:۴۰

کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می توانند از روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۶ به شعب بانک هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده اند، مراجعه و با تکمیل فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام نمایند.

هواشناسی: افزایش دما تا ۱۲ درجه در برخی شهر‌ها / آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۷:۳۹

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از امروز تا بعدازظهر شنبه، سوم خرداد، وزش باد شدید گرم جنوبی در سواحل خزر و شمال غرب و با افزایش دما بین 8 تا 12 درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

قالیباف، حاجی بابایی، نیکزاد و میرسلیم برای ریاست مجلس اعلام نامزدی کردند
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۴:۲۸

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون در جلسه امروز که با حضور ۶۲ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم که در واقع منتخبان مجامع استانی سراسر کشور بودند، برگزار شد، آقایان قالیباف، حاجی بابایی، نیکزاد و میرسلیم به شکل رسمی نامزدی خود را برای تصدی ریاست مجلس یازدهم به فراکسیون انقلاب اسلامی اعلام کردند و در جلسه صبح امروز نیز هر یک به مدت ۲۰ دقیقه به بیان برنامه و نقطه نظرات خود پرداختند. وی همچنین گفت: برای نواب رئیسه مجلس جدید 8 نفر اعلام کاندیداتوری رسمی کردند که عبارت اند از: آقایان امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدمهدی زاهدی، محمدرضا میرتاج الدینی، مصری، نادران، منادی و فرهنگی.

جان باختن ۶۶ بیمار کرونایی دیگر در ایران
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۴:۲۸

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و دو هزار و ۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

۲۶۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

حمله تند شریعتمداری فلاحت پیشه: در دروغگویی، روی دست آمریکا بلند شده‌
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۴:۲۵

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، درباره اظهارات حشمت‌الله فلاحت‌پیشه کف گفته بود «ما شاید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید از سوریه پس بگیریم» نوشت: ... اظهارات اخیر آقای فلاحت‌پیشه ضمن آنکه عوامانه است، با دروغ‌های شاخداری همراه است ... آمریکا ادعا می‌کند در کل منطقه۱۶ میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم (البته به دروغ) و حتی نه اینکه این ۱۶میلیارد دلار را به این یا آن کشور یا این و آن گروه مقاومت داده باشیم. حالا باید از آقای فلاحت‌پیشه پرسید رقم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار را از کجا آورده‌اید؟! و از طرح این دروغ شاخدار چه انگیزه‌ای داشته‌اید که حتی در دروغگویی علیه وطنتان روی دست آمریکا نیز بلند شده‌اید؟! ... ظاهراً آقای فلاحت‌پیشه فرق میان خزانه دولت و دخل بقالی سر کوچه خودشان را نمی‌داند! و تصور می‌کند به همان آسانی که بقال سر کوچه دست توی دخل می‌کند و فلان مبلغ را به شاگردش می‌دهد تا مثلاً برای ناهار دوتا دیزی آبگوشت بخرد، می‌توان از خزانه دولت هم برداشت کرد!

دست کم ۶ بار در روز دست خود را بشویید
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۴:۰۲

جمعی از پژوهشگران بریتانیایی می‌گوید نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد کسانی که دستکم شش بار در روز دست‌های خود را شسته بودند کمتر به ویروس‌هایی با ساختار مشابه با کووید- ۱۹ مبتلا شده‌اند.

۱۰ هزار نفر از کادر پزشکی کشور به کرونا مبتلا شده اند
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۴:۰۲

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور، هم اکنون مانند جوانان اوایل انقلاب اسلامی در حال ایثار و از خودگذشتگی هستند گفت: کادر پزشکی با اینکه احتمال ابتلا به کرونا در میانشان بسیار زیاد بود در مبارزه با این بیماری از خود ضعف نشان ندادند؛ به طوری که حدود ۱۰ هزار نفر از کادر پزشکی کشور به کرونا مبتلا شدند و تعدادی هم به شهادت رسیدند.

راهپیمایی خودرویی در روز قدس منتفی شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۴:۰۰

سردار سید کمال هادیانفر درباره برگزاری راهپیمایی خودرویی در روز قدس گفت: ابتدا گفته شد که می‌توان با توجه به شرایطی که درپی کرونا در کشور ایجاد شده، راهپیمایی روز قدس را به شکل نمادین و به صورت خودرویی برگزار کنند، اما پس از آن تصمیم تغییر کرد و بنا شد تا در این روز راهپیمایی خودرویی نداشته باشیم.

وی افزود: بنابراین در هیچ جای کشور راهپیمایی خودرویی در روز قدس نخواهیم داشت و این موضوع منتفی شده است.

وزیر بهداشت: در تعطیلات عید فطر، سفر نروید
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۳:۵۶

وزیر بهداشت با تاکید بر رعایت مردم در تعطیلات عید فطر و عدم مسافرت، گفت: ما در مبارزه و مدیریت بیماری کرونا، با لطف خداوند و با همراهی مردم و مشارکت همه دستگاه های برون و درون دولت، بسیار موفق عمل کردیم اما بزرگترین نگرانی ما این است که با عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکل ها دوباره گرفتار پیک هایی از بیماری در کشور باشیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر در استان خوزستان و بعضی از استان ‌هایی که خیزهای جدیدی از بیماری را برداشتند، می ببینیم که کاملا منطبق بر عدم رعایت اصول و پروتکل ها بودند. لذا از مردم عزیز خواهش می کنم که تعطیلات عید فطر را هم مانند سایر همراهی هایی که با مجموعه دولت و وزارت بهداشت داشتند، رعایت کنند و سفر نروند، سفرهای جدید، به معنای ابتلاهای جدید به کووید ۱۹ است.

ممکن است چند روز در هفته کلاس حضوری و چند روز مجازی برگزار شود
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۹:۲۴

جهانگیری گفت: برای خوشبینانه‌ترین حالت که این ویروس در حدی مهار شود نیز تصور اینکه شرایط به گذشته باز می‌گردد تصور نادرستی است چرا که دیگر امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی با تراکم و تجمع دانش آموزان میسر نخواهد بود و باید برای سال تحصیلی 1399ـ 1400 روش‌ها و راهکارهایی را متفاوت از روال عادی تشکیل کلاس‌های درس در نظر بگیریم که در صورت برگزاری کلاس‌های درس چه تعداد از دانش‌آموزان می‌توانند در یک کلاس حضور داشته باشند و چند روز از هفته امکان کلاس حضوری وجود دارد و چند روز از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

ظریف: جمله «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، یک پیش بینی است نه یک اقدام
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۸:۳۷

ظریف در پاسخ به این پرسش که «مقام معظم رهبری چندسال قبل فرمودند که اسرائیل ۲۵سال آینده را نخواهد دید، به نظر شما این جمله حضرت آقا چه قدر می‌تواند تحقق پیدا کند؟» گفت: ببینید آنچه که حضرت آقا - از دیدگاه بنده - فرمودند یک پیش بینی است نه یک اقدام. او ادامه داد:‌ تضادهای درونی اسرائیل، وضعیت خروج بسیاری از یهودیان از منطقه و بازگشت شان به برخی کشورهایی که از آن آمده اند و همینطور وضعیت افزایش جمعیت در بین سایر گروه‌ها، اسرائیل را به این نگرانی رسانده که ممکن است این واقعیت و پیش بینی به وقوع بپیوندد.

ثبت بالاترین آمار روزانه شیوع کرونا در جهان
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۸:۳۷

روز چهارشنبه با ثبت بالاترین آمار روزانه شیوع ویروس کرونا در جهان، مدیر سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که جهان هنوز فاصله زیادی با مهار این همه‌گیری دارد. این سازمان اعلام کرد که موارد تازه گزارش شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار مورد بوده است. این هشدار درحالی صادر می‌شود که کل موارد ابتلا در جهان به پنج میلیون نزدیک می‌شود.

کارشناسان می‌گویند که شمار موارد آلودگی احتمالا خیلی بالاتر است چون محدود بودن تست کرونا در بسیاری کشورها تصویری ناقص ارائه می‌کند.

ونزوئلا: تانکر‌های نفتی ایران را اسکورت می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۸:۱۱

«ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا گفت: ارتش ونزوئلا به محض ورود نفتکش های ایرانی حامل سوخت به منطقه انحصاری اقتصادی، آنان را اسکورت خواهد کرد.

به گفته پادرینو، وقتی آنها (محموله های نفتی) وارد منطقه انحصاری اقتصادی ما شوند، قایق ها و هواپیماهای نیروهای مسلح ملی بولیوی به استقبال آنان رفته و از مردم ایران بخاطر همبستگی و همکاریشان تشکر کنند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۷:۵۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان