arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
علی رغم تداوم تنش ها میان پکن و واشنگتن؛

آمریکا به تایوان موشک می فروشد

درحالی که تنش ها زوایای مختلفی از مناسبات پکن و واشنگتن را دربرگرفته است آمریکا به دنبال فروش محموله بزرگی از موشک های "تورپدو" به تایوان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا، سرویس خبری تایوان روز پنجشنبه گزارش کرد که چین همواره از ارتباطات تایوان و آمریکا نگران بوده است و بر توقف چنین فروش های تسلیحاتی تاکید می کند.

خبر فروش محموله ای از موشک های مذکور به تایوان پس از آن منتشر می شود که خانم "تسای اینگ ون" رهبر تایوان در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری خود بر این جزیره تاکید کرد که توانایی های دفاعی تایوان را افزایش خواهد داد.

گزارش های منطقه ای حاکی است که آمریکا تصمیم گرفته است محموله ای از موشک های تورپدو به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار به تایوان بفروشد اقدامی که خشم جدی پکن را به دنبال خواهد داشت.

این موشک ها از روی زیردریایی پرتاب می شود و با فناوری بسیار پیشرفته ساخته شده است و در کنار آن تجهیزات حمایتی و لجستیک نیز در اختیار تایوان قرار می گیرد.

آژانس امنیت دفاعی آمریکا که این معاملات را انجام می دهد فروش این تسلیحات را برای افزایش توان دفاعی و بازدارندگی تایوان برای مقابله با تهدیدهای منطقه ای مهم و موثر دانسته است.

خانم تسای روز چهارشنبه گفت که حاضر به پذیرش اصل یک چین و دو نظام نیست و همزمان افزایش توان دفاعی این جزیره را مهم برشمرد و وزارت خارجه تایوان نیز از حمایت های آمریکا تقدیر کرد.

بر اساس اصل «یک چین» یا «چین واحد» هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با تایوان یا هنگ کنگ که جزئی از چین هستند روابط رسمی داشته باشد.

چین، جزیره تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون "اصل یک چین" بخشی از خاک خود می داند.

نظرات بینندگان