arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

ارتش دولت وفاق ملی لیبی یک شهرک را آزاد کرد

ارتش تحت امر دولت وفاق ملی لیبی، بعد از درگیری با شبه‌نظامیان وابسته به فرمانده نیرو‌های شرق لیبی شهرکی را در جنوب شهر طرابلس آزاد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که نیرو‌ها و ارتش تحت امر این دولت موفق به سیطره بر یک شهرک در جنوب پایتخت این کشور شده‌اند.

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی «فبرایر» لیبی به نقل از سرهنگ خلبان «محمد قنونو»، سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی امروز پنجشنبه گزارش داد که نیرو‌های تحت امر دولت مذکور شهرک مذکور را به طور کامل آزاد کرده‌اند.

به گفته وی، نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» امروز موفق شدند با طرد نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر، کودتاچی و فرمانده نیرو‌های شرق لیبی، این شهرک را که در جنوب شهر «غربان» هست، به دست بگیرند.

این دومین دستاورد نظامی نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی در برابر نیرو‌های ژنرال حفتر است که نزدیک به یک ماه پیش اعلام کرد که حاکم لیبی است و این دولت را که برآمده از توافق جریان‌های سیاسی با نظارت و حمایت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ است، قبول ندارد.

نیرو‌های دولت وفاق ملی این هفته با کمک مستشاری و تسلیحاتی ترکیه موفق شدند پایگاه الوطیه را در غرب لیبی که مورد استفاده نیرو‌های حفتر بود، پس بگیرند.

حفتر ۱۵ فروردین سال گذشته طی نطقی، آغاز عملیات نظامی برای اشغال شهر طرابلس را که مقر و پایتخت دولت وفاق ملی است، صادر کرد. او طی این مدت نتوانست به هدف خود برسد و شهرک‌ها و فرودگاه‌های اطراف طرابلس یکی پس از دیگری به دست نیرو‌های وفاق ملی می‌افتد.

نظرات بینندگان