arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

۴۰ میلیون آمریکایی شغل خود را در دوره کرونا از دست داده‌اند

در پی اعلام آمار هفتگی از سوی وزارت کار آمریکا، تاکنون حدود ۴۰ میلیون آمریکایی بیکار شده‌اند. به نوشته وبگاه «ان‌بی‌سی نیوز»، هفته گذشته ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر دیگر در آمریکا برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند که این آمار، تعداد بیکاران به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور را به رقم ۴۰ میلیون رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمار‌های هفتگی جدید در آمریکا نشان می‌دهد از زمانی که بیماری کرونا در آمریکا گسترش پیدا کرده، حدود ۴۰ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند و خواستار دریافت مزایای بیکاری از دولت فدرال آمریکا شده‌اند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «ان‌بی‌سی نیوز»، هفته گذشته ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر دیگر در آمریکا برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند که این آمار، تعداد بیکاران به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور را به رقم ۴۰ میلیون رساند.

این آمار هفتگی که امروز پنج‌شنبه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد، در حالی آمار بیکاری آمریکا را بالا نشان می‌دهند که ورشکستی‌ها در این کشور زیاد شده‌اند و شرکت‌های آمریکایی نیز کارکنان خود را اخراج کرده‌اند.

اکنون تعداد کسانی که در آمریکا درخواست دریافت مزایای بیکاری را داده‌اند به ۲۵ میلیون نفر رسیده که این تعداد در دوم ماه مه ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود.

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه نوشت، نهاد‌های کارگری دولتی در آمریکا از زمان گسترش ویروس کرونا در این کشور در تلاش بوده‌اند حجم درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری را پاسخگو باشند. این در حالی بود که بعد از گسترش بیکاری این روند را مختل کرد، زیرا برای چنین حجم درخواست‌هایی آمادگی نداشتند. نیرو‌های کاری که اخیراً از کار خود اخراج شده‌اند در بسیاری از مراکز درخواست مزایای بیکاری در ایالت‌های مختلف تجمع کرده‌اند که این عامل نیز باعث ناامیدی آنان و همچنین تأخیر در ارائه مزایا برای آن‌ها شده است.

این پایگاه خبری همچنین نوشت، نرخ بیکاری در آمریکا هم اکنون ۱۴.۷ درصد است که این رقم نسبت به رکود شدید رکود بزرگ دهه ۳۰ میلادی در این کشور، که ۲۴.۹ درصد بود، کمتر است.

ان‌بی‌سی نیوز نوشت، نشانه‌های کمی وجود دارند که نشان می‌دهند این وضعیت در کوتاه مدت بهبود خواهد یافت و این نگرانی نیز وجود دارد که به رغم باز‌گشایی اقتصاد و باز‌گشت افراد به محل کار، بازیابی اقتصادی صورت نگیرد.

اخیراً رئیس کل بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی کرده که احتمالا نرخ بیکاری در آمریکا به رقم ۲۵ درصد خواهد رسید.

«جروم پاول»، رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا، ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت ماه) اعلام کرده بود که خسارت وارده به اقتصاد آمریکا به خاطر شیوع کرونا شدید بوده است. وی در این باره گفت: پیش از آنکه شاهد بهبود اوضاع باشیم ممکن است نرخ بیکاری حتی تا ۲۵ درصد نیز افزایش یابد.

پاول همچنین گفته بود تولید ناخالص داخلی آمریکا بین ماه‌های آوریل تا ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

نظرات بینندگان