arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس از ۲۵۰ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۶۰۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش شده است که با احتساب این رقم، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس اکنون به حدود ۲۵۱ هزار نفر رسیده است. وزارت بهداشت انگلیس آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را نیز بالغ بر ۳۶ هزار نفر اعلام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش اسکای‌نیوز، وزارت بهداشت انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۶۰۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش شده است که با احتساب این رقم، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس اکنون به حدود ۲۵۱ هزار نفر رسیده است.

به گزارش تسنیم،‌ وزارت بهداشت انگلیس آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را نیز بالغ بر ۳۶ هزار نفر اعلام کرده است. بر اساس گزارش روزانه این وزارتخانه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در انگلیس جان باخته‌اند.

انگلیس از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ رتبه اول اروپا و رتبه دوم جهان (پس از آمریکا) را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

چندی پیش نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» با استناد به آمار‌های دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از ۴۱ هزار نفر می‌رسد؛ این رقم بیش از ۲ برابر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه ۲۲ آوریل) بود.

هفته گذشته نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی تعداد قربانیان کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین در انگلیس طی دوره ۸ هفته‌ای منتهی به اول می (۱۲ اردیبهشت) را دست‌کم ۲۰ هزار نفر برآورد کرد.

نظرات بینندگان