arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

هشدار ۱۸ سناتور آمریکایی به اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری: اگر الحاق یکجانبه را محقق کنید ما از این اقدام حمایت نخواهیم کرد

۱۸ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل نسبت به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند. در این نامه آمده است: الحاق یکجانبه در صحنه جهانی با نگرانی عمیق متحدان و شرکای مشترک ما از جمله مصر و اردن روبرو خواهد شد و تقریبا همه دنیا آن را نقض قوانین بین‌الملل تلقی خواهد کرد. این سناتور‌ها هشدار دادند: اگر الحاق یکجانبه را محقق کنید ما از این اقدام حمایت نخواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۱۸ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل نسبت به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.

این سناتور‌ها در نامه خود که روز پنجشنبه روی تارنمای «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانتیکت قرار گرفت، نسبت به الحاق کرانه باختری «عمیقا ابراز نگرانی» کردند.

در این نامه آمده است: الحاق یکجانبه در صحنه جهانی با نگرانی عمیق متحدان و شرکای مشترک ما از جمله مصر و اردن روبرو خواهد شد و تقریبا همه دنیا آن را نقض قوانین بین‌الملل تلقی خواهد کرد.

این سناتور‌ها هشدار دادند: اگر الحاق یکجانبه را محقق کنید ما از این اقدام حمایت نخواهیم کرد.

«کریس فون هالن، پاتریک لیهی، ریچارد دوربین، برنی سندرز، الیزابت وارن، تام اودال و جین شاهین» از جمله سناتور‌هایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

طرح صلح دونالد ترامپ که به معامله قرن معرفی شده، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، اسرائیل مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

اسرائیل قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.

برخی کشور‌های اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

نظرات بینندگان