arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

اتحادیه جهانی ۲۳ می (۳ خرداد) ‌را روز جهانی کشتی اعلام کرد

ااتحادیه جهانی کشتی با مزین کردن صفحه اول پایگاه اینترنتی خود با تصاویر متعددی از کشتی گیران و دوست داران ایرانی این ورزش، از جامعه کشتی جهانی خواست تا روز ۲۳ می (سوم خرداد) را به عنوان روز جهانی کشتی به رسمیت بشناسند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه جهانی کشتی با انتشار عکس‌ها و ویدیو‌هایی از کشتی گیران ایرانی در خبری که در سایت رسمی خود منتشر کرده از تمامی جامعه کشتی جهان خواسته است که روز ۲۳ ماه می‌میلادی (شنبه ۳ خرداد ماه) را به عنوان روز جهانی کشتی به رسمیت بشناسند.

اتحادیه جهانی کشتی چند سال پیش نیز این روز را بعنوان روز جهانی کشتی اعلام کرد، اما امسال از تمامی جامعه کشتی به ویژه کشتی گیران، داوران، مربیان و هواداران خواسته است که عکس‌ها و فیلم‌های مرتبط با کشتی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

اتحادیه جهانی در این مورد گفته است: جشن رسانه‌های اجتماعی با محوریت به رسمیت شناختن روز جهانی کشتی در روز شنبه ۳ خرداد ماه آغاز و تا پایان ماه می‌میلادی ادامه خواهد داشت تا این ماه را به عنوان ماه کشتی در جهان بشناساند.

به گزارش ایرنا، «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی در این باره گفت: این روز کشتی برای شما ورزشکاران، هواداران، مربیان، داوران، پزشکان، مادران و پدران است. ورزش کشتی را تجربه کنید و آن را با ما و خانواده کشتی با «ThisIsWrestling» به اشتراک بگذارید.

اگرچه ویروس کرونا مانع حضور جامعه کشتی بر روی تشک شده است، اما هنوز شور و شوق زیادی در مورد مسابقات انتخابی المپیک، مسابقات قاره‌ای و جهانی، وجود دارد.

نظرات بینندگان