arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹

حماس: مواضع جمهوری اسلامی ایران در قابل موضوع فلسطین ثابت است / در حملات ۲۰۰۸، سردار سلیمانی در اتاق عملیات مقاومت حضور داشت

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین ثابت است، تاکید کرد که شهید سردار سلیمانی در حملات اسرائیل علیه غزه در سال 2008 میلادی، در اتاق عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق حضور داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تسنیم، «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی از اوضاع کنونی برای سیطره بر کرانه باختری سوء استفاده می‌کنند.

وی که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: سیاست ما احیای مقاومت و مواضع مردمی مخالف با سیاست رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است و همه تلاش خود برای منع الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی را به کار خواهیم گرفت.

العاروری تصریح کرد: جهان در توقف جنایت‌های رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین و توطئه علیه فلسطینیان ناتوان است، اما بازگشت مقاومت به کرانه باختری امری ممکن است و مردم فلسطین توانایی انتفاضه جدید را دارند.

معاون اسماعیل هنیه با بیان اینکه فلسطین در آستانه شروع انتفاضه جدید قرار دارد، عنوان کرد: اگر طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل اجرایی شود، آنگاه به وقوع انتفاضه نزدیک خواهیم شد.

وی ادامه داد: ما از ابتدا مخالفت توافق اسلو بوده‎ایم، زیرا قرار گرفتن زیر یوغ اسرائیل و اشغالگری، مطالبات مردم فلسطین را محقق نمی‌کند. از تصمیم لغو توافقات (تصمیم رالله برای لغو توافقات خود با آمریکا و اسرائیل) با رژیم اشغالگر و هماهنگی امنیتی با آن استقبال می‎کنیم.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن قدس اشغالی گفت که قدس قلب موضوع فلسطین است و امکان ندارد ماهیت آن تغییر پیدا کند.

العاروری افزود: قدس خط قرمزی است که مقابل رژیم صهیونیستی و تلاش‌های آن برای یهودی کردن منفجر خواهد شد. قدس است که همه امت اسلامی را به موضوع فلسطین گروه می‎زند.

معاون هنیه گفت: گرامیداشت روز قدس منحصر به ایران نمی‌شود، بلکه سال به سال در میان کشورهای اسلامی جهان روه به گسترش است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین ثابت است و ما به آن مطمئن هستیم.

عضو ارشد حماس مواضع تهران در قبال مسئله فلسطین را ثابت خواند و گفت: ما از ایران چیزی جز یک موضع واحد نمی‌شنویم و آن اینکه اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از دست ان نجات یافت.

وی خاطر نشان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی با هیچ چیزی که به مساله مقاومت ربط داشته باشد، مخالفت نکرده بود. شهید سلیمانی صادق، شجاع و حامی مقاومت بود و سردار قاآنی همان راه و روشی را در پیش گرفته که حاج قاسم برای حمایت از فلسطین در پیش گرفته بود.

العاروی تاکید کرد که شهید سردار سلیمانی در حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در سال 2008 میلادی، در اتاق عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق حضور داشت.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ژیم صهیونیستی مسئول محاصره غزه است و تصمیمات و مواضع خود در قبال فلسطین را بر مبنای دودستگی فلسطینی-عربی اتخاذ می‌کند. حماس هیچ حقی را برای اشغالگری صهیونیست‎ها در فلسطین قائل نیست و تنها راه برای پایان آن، مقاومت است و حماس بر سر مقاومت هیچگونه چانه‌زنی را نخواهد پذیرفت.

وی کمک‌های قطر به تشکیلات خودگردان فلسطین را بیش‌تر از کمک‌های آن به غزه دانست و گفت: کمک‌های قطر غیر مشروط است، چراکه این کشور فقط در کنار ملت فلسطین قرار دارد.

صالح العاروری با تاکید بر اینکه حماس آماده مذاکرات غیر مستقیم با تل آویو درباره تبادل اسرا است، گفت که رژیم صهیونیستی از پرونده تبادل اسرا به عنوان یک جنگ تبلیغاتی و اهرم فشار علیه مقاومت استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان