arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹

یادداشت‌های علم، جمعه ۲ خرداد ۱۳۵۴ / شاهنشاه فرمودند: به شیعیان لبنان به صورت محرمانه کمک پولی و اسلحه بکنیم

فرمودند: «به شیعیان لبنان محرمانه کمک پولی و اسلحه بکنیم.» امر فرمودند: «تیر ماه هم به آذربایجان می‌رویم، هفته آینده هم به مشهد.» در خصوص مشهد باید بنویسم که شاهنشاه قبلا خیلی ناراحت بودند که قبل از سفر آمریکا به مسافرت سالیانه مشهد و تشرف به آستان حضرت رضا نائل نشدند و آن را به فال نیک نگرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاهنشاه فرمودند: به شیعیان لبنان محرمانه کمک پولی و اسلحه بکنیم

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ ظهر در حمام هنگام سلمانی کردن سر شاهنشاه شرفیاب شدم. یک ساعت و نیم کارهای جاری عقب‌افتاده را به عرض رساندم مطلب مهمی نبود، جز آن‌که فرمودند: «به شیعیان لبنان محرمانه کمک پولی و اسلحه بکنیم.» امر فرمودند: «تیر ماه هم به آذربایجان می‌رویم، هفته آینده هم به مشهد.» در خصوص مشهد باید بنویسم که شاهنشاه قبلا خیلی ناراحت بودند که قبل از سفر آمریکا به مسافرت سالیانه مشهد و تشرف به آستان حضرت رضا نائل نشدند و آن را به فال نیک نگرفتند. من عرض کردم: «قصد بفرمایید در مراجعت تشریف ببرید، هیچ اهمیت ندارد» و شاهنشاه این مطلب را پیش نظر داشتند. فرمودند: «حالا دیگر باید برویم.» دیگر مطلب مهمی نبود.

بعدازظهر سواری رفتم، خیلی عالی بود. شب سر شام نرفتم به کارها رسیدم. از اخبار مهم جهان تشکیل شورای سنتو در ترکیه است که کیسینجر هم شرکت کرده و راجع به آینده اختلاف قبرس بین ترکیه و یونان اظهار خوش‌بینی کرده است. دیگر این‌که بدون هیچ سر و صدا یک دفعه سوریه و اسرائیل هردو اعلام کردند که با تمدید ماموریت قوای ملل متحد در مناطق آتش‌بس موافقت می‌کنند، در صورتی که پس از شش ماه تمدید قبلی، سوریه برای فقط سه ماه تمدید آن بازی درآورد.

نظرات بینندگان