arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹

چرا مردم مسکو باید هر روز سلفی بگیرند؟

مردم مسکو ملزم شده اند از یک برنامه قرنطینه اجباری تبعیت کنند که در صورت عدم رعایت با جریمه همراه می‌شود. این برنامه ویژه خواستار سلفی گرفتن افراد است و در صورت عدم رعایت قوانین دولتی، افراد جریمه می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردم مسکو ملزم شده اند از یک برنامه قرنطینه اجباری تبعیت کنند که در صورت عدم رعایت با جریمه همراه می‌شود. این برنامه ویژه خواستار سلفی گرفتن افراد است و در صورت عدم رعایت قوانین دولتی، افراد جریمه می‌شوند.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پیش از این نیز برنامه سلفی اجباری در برخی از کشور‌ها مورد ازمون قرار گرفته بود. است جریمه می‌شوند. اکنون نیز مقامات مسکو در حال تهیه برنامه بیماران "COVID-۱۹" برای نظارت از دستورات قرنطینه هستند.


دیده بان حقوق بشر گزارش داد که این برنامه جریمه‌های اشتباهی را حذف کرده است. این برنامه برای درخواست سلفی، اعلان‌های سریع را ارسال می‌کند، اما گاهی اوقات وقتی کاربران در خواب هستند یا در نیمه‌های شب این پیام را برای آن‌ها ارسال می‌کند. سپس در صورت عدم پاسخگویی، به آن‌ها جریمه اتوماتیک می‌دهد.


همچنین به نظر می‌رسد که این برنامه به طور کلی اشتباهات متعددی دارد. برای مثال وقتی کاربران عکس‌های خود را فرستاده اند ثبت نشده است یا مقامات مسکو صد‌ها و احتمالاً هزاران جریمه اشتباه را برای شهروندان به دلیل عدم استفاده از سلفی در نیمه شب صادر کرده اند.


دیده بان حقوق بشر گزارش می‌دهد که شهروندان مسکو توسط برنامه قرنطینه رسمی این شهر تحت فشار قرار دارند. مقامات مسکو برنامه "نظارت اجتماعی" این شهر را در ماه مارس راه اندازی کردند، اما خیلی سریع آن را حذف کردند، زیرا با اشکالات زیاد روبرو بود. سپس در آوریل برنامه‌ای دیگر مجدداً معرفی شد.


پزشکان تشویق شده اند که هر کسی که علائم COVID-۱۹ را نشان می‌دهد در اعلان قرنطینه ثبت کنند. امتناع از امضاء قرنطینه ممکن است منجر به بستری در بیمارستان شود. علاوه بر دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران، برنامه در فواصل تصادفی درخواست اعلام حضور در خانه را برای کاربر ارسال می‌کند که کاربر از خود سلفی به عنوان اثبات حقانیت خود می‌گیرد. مسکو تنها مکان برای انجام سلفی گرفتن از دوران قرنطینه اجباری نیست، برنامه قرنطینه لهستان نیز از همین روال استفاده می‌کند.


در مورد برنامه مسکو اگر نتوانید پاسخ دهید، به طور خودکار جریمه ۴۰۰۰ روبل یا ۵۵۶ دلار ایالات متحده جریمه می‌شوید.

نظرات بینندگان