arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

ائتلاف بین المللی: ۸ هزار نظامی از ۳۰ کشور در عراق داریم

«مایلز کاگینز»، سخنگوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش امروز (شنبه) فاش کرد که این ائتلاف اکنون حدود هشت هزار نظامی از ۳۰ کشور و ملیت در عراق دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مایلز کاگینز»، سخنگوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش امروز (شنبه) فاش کرد که این ائتلاف اکنون حدود هشت هزار نظامی از ۳۰ کشور و ملیت در عراق دارد.

به گزارش ایرنا، کاگینز در بیانیه ای گفت که نیروهای آمریکایی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در معرض حدود ۲۰ حمله مسلحانه قرار گرفته اند که منجر به تلفات شده است.

وی افزود که‌ ائتلاف بین المللی هشت هزار سرباز و نظامی از ۳۰ ملیت از جمله نیروهایی از اردن، کویت، مصر و بحرین در عراق دارد.

کاگینز یادآور شد که ائتلاف تمام فعالیت های آموزش نیروهای عراقی را به دلیل انتشار ویروس کرونا متوقف کرده است.

سخنگوی ائتلاف بین المللی با بیان اینکه ارتش آمریکا در جنوب عراق هیچ نیرویی ندارد، اظهار کرد که نیروهای آمریکایی که از پایگاه های نظامی «القائم»، «ابو غریب» و «القیاریه» عقب نشینی کرده اند به منظور آموزش و پشتیبانی در پایگاه های بغداد و اربیل مستقر شدند.

نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا فروردین ماه ۹۸ به علت آنچه که همه گیری ویروس کرونا اعلام شد، پایگاه های محل استقرار خود را در عراق ترک کردند.

بر این اساس، ائتلاف بین المللی از پایگاه‌های نظامی عراق از جمله «التاجی» (شمال بغداد)، «بلد» (استان صلاح الدین)، «کی وان» کرکوک، «الفوسفات» (الانبار) و «القیاره» (نینوا) خارج شدند و اداره آنها را به نیروهای ارتش عراق واگذار کردند.

مجلس عراق اواخر سال ۱۳۹۸ قانون خروج نیروهای خارجی از این کشور را تصویب کرد.

دولت عراق به دنبال تصویب این قانون از کشورهایی که سفرای کشورهایی که نیروی خارجی در این کشور دارند درخواست کرد تا برنامه خود را برای خروج آنان اعلام کنند.

امریکا با دامن زدن به تحرکات تروریست ها و حمایت از آنان در ماه های اخیر همچنان به دنبال توجیه حضور در عراق است.

نظرات بینندگان