arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

آغاز نخستین پیش‌ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو و سایپا از ۴ خرداد + اسامی خودروها

نخستین پیش‌ ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو و سایپا براساس ضوابط جدید فروش تعیین شده برای خودروها از فردا یکشنبه ۴ خرداد آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، در پی تصمیم اتخاذ شده در جلسه روز جمعه کمیته خودرو که قرار شد ۲۵ هزار دستگاه انواع خودرو هم‌ زمان با ایام عید سعید فطر به بازار عرضه شود، نخستین فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به مدت یک هفته از چهارشنبه ۷ خردادماه آغاز می‌شود.

پیش ثبت نام از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود و ضروری است متقاضیان قبل از ورود به سایت فروش ایران‌خودرو به آدرس www.esale.ikco.ir در روز چهارشنبه (۷ خرداد)، دارای کد کاربری و رمز عبور باشند. با پایان مهلت یک هفته‌ای و ثبت‌نام متقاضیان، با استفاده از ساز و کار قرعه‌کشی در حضور نهادهای نظارتی، ثبت‌نام کنندگان نهایی مشخص خواهند شد.

دیگر گروه خودروساز (سایپا) نیز پیش ثبت‌نام محصولات خود را از یکشنبه (۴ خرداد) آغاز خواهد کرد. براین اساس طی ۱۰ روز آینده مشتریان فرصت دارند که ثبت‌نام کنند. ۷۲ ساعت پس از پایان ثبت نام نیز قرعه‌کشی انجام و اسامی انتخاب شدگان از طریق پیامک به شماره همراه آنان ارسال خواهد شد. مشتریان انتخاب شده ملزم هستند ظرف مدت ۴۸ ساعت اقدام به تکمیل وجه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو و سایپا کنند. تحویل خودرو نیز تا حداکثر سه ماه از زمان تکمیل وجه انجام خواهد شد.

طبق اعلام عباس قاسمی- معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه خودروسازی سایپا- در این طرح جدید شانس همه برای قرعه‌کشی و تخصیص خودرو یکسان است؛ بنابراین هیچ تفاوتی بین فردی که روز اول ثبت نام می‌کند با آخرین نفر ثبت‌نام‌کننده در آخرین روز وجود ندارد و شانس همه براساس قرعه‌کشی یکسان است.

در گروه خودروسازی سایپا نیز مدت زمان ثبت نام قبل از قرعه‌کشی ۱۰ روز تعیین شده که سه روز اول پس از ثبت نام فقط احراز هویت و هفت روز بعد واریز وجه به میزان ۵۰ درصد قیمت مصوب خودرو انجام می‌شود که البته در هفت روز دوم امکان توامان احراز هویت و واریز وجه هم وجود دارد. متقاضیان خرید خودرو پس از دریافت پیامک یک هفته فرصت دارند که ۵۰ درصد از مبلغ خودرو مورد نظر خود را به حساب شرکت واریز کنند. در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت‌نام خودرو به وب سایت رسمی فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس www.saipacorp.com مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل و طی کردن مراحل پیش ثبت‌نام، نام کاربری و رمز ورود به سامانه را دریافت می‌کنند.

به مناسبت عید سعید فطر، طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول گروه ایران‌خودرو و هفت محصول گروه خودروسازی سایپا اجرا می‌شود. محصولاتی که ایران خودرو برای پیش ثبت‌نام فروش فردا در نظر گرفته است شامل ۴۰۵ slx، رانا، ۲۰۶ تیپ ۲ و پارس tu۵ خواهد بود. سایپا نیز محصولات تیبا، تیبا ۲، ساینا، وانت۱۵۱، نیسان بنزینی، نیسان دوگانه و وانت زامیاد (ریچ) را برای این دوره از فروش فوق‌العاده در نظر گرفته است.

طبق ظوابط تعیین شده برای ثبت‌نام و به منظور حذف واسطه‌گران و سودجویان در فرآیند فروش، محدودیت‌هایی همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر شماره ملی، عدم خرید خودرو در ۳۶ ماه اخیر از ایران خودرو و سایپا، دارا بودن سن حداقل ۱۸ سال و ارائه گواهینامه رانندگی لحاظ شده است.

از سوی دیگر به منظور حذف دلالان از فرآیند فروش، هیچ گونه سود مشارکتی به وجوه پرداختی تعلق نخواهد گرفت و در صورت عدم مراجعه مشتری به نمایندگی پس از گذشت سه ماه از تحویل، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد. در رهن بودن سند خودرو به مدت یک سال از مصوبات فروش فوق العاده است.

نظرات بینندگان