arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

یادداشت‌های علم، پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۴۶ / به شاهنشاه گفتم، خودت مصاحبه می‌فرمایی، مرا در جریان نمی‌گذاری بعد ایرادش را به من می‌گیری!

شاهنشاه فرمودند: «چرا مصاحبه با اشترن به این صورت درآمده؟» توضیحات مفصلی ضمن عریضه به پیشگاه مبارک عرض کردم که «قربان خاک پای مبارکت شوم، خودت مصاحبه می‌فرمایی، مرا در جریان نمی‌گذاری، نمی‌دانم بعد از آن نظرت چیست، باز هم ایرادش را به من می‌گیری؟ خدا عمرت بدهد. ولی من که نوکر و غلام صمیمی تو هستم، باید بدانم که چه می‌خواهی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به شاهنشاه گفتم، خودت مصاحبه می‌فرمایی، مرا در جریان نمی‌گذاری بعد ایرادش را به من می‌گیری!

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ امروز پنج‌شنبه چهارم خرداد به کارهای جاری و ملاقات مردم گذشت. فقط صبح تلگرافی از اردشیر [زاهدی] وزیر خارجه رسید که شاهنشاه فرمودند: «چرا مصاحبه با اشترن به این صورت درآمده؟» توضیحات مفصلی ضمن عریضه به پیشگاه مبارک عرض کردم که «قربان خاک پای مبارکت شوم، خودت مصاحبه می‌فرمایی، مرا در جریان نمی‌گذاری، نمی‌دانم بعد از آن نظرت چیست، باز هم ایرادش را به من می‌گیری؟ خدا عمرت بدهد. ولی من که نوکر و غلام صمیمی تو هستم، باید بدانم که چه می‌خواهی.»

عصری رفتم ولیعهد را دیدم، ماشاءالله خوب بود. از آن‌جا به سفارت اردن، بعد خدمت مادرم رفتم. شب دو سه ساعت کارهای عقب‌افتاده را راه انداختم. از مسائل مورد توجه امروز این بود که رادیو بغداد که نقل نطق ناصر را کرده بود، قسمت‌های حمله به ایران را حذف نموده بود. به شاهنشاه گزارش کردم. وضع مصر و اسرائیل نامعلوم است، ولی بیش‌تر معلوم می‌شود هردو بلوف می‌زنند.

نظرات بینندگان