arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

برگزاری بازی لیورپول و اتلتیکو مادرید از مهم‌ترین عوامل شیوع کرونا در انگلستان

محققان معتقد هستند برگزاری دیدار لیورپول و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا در انگلستان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیدار برگشت دو تیم لیورپول و اتلتیکومادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درحالی برگزار شد که با شیوع کرونا بسیاری از رویداد‌های ورزشی در اروپا تعطیل شده بود.

به گزارش ایلنا، به نقل از ساندی تایمز، گروه Edge Health با استفاده از داده‌های NHS و آنالیز با استفاده از مدل سازی داده ای، به این نتیجه رسیده که برگزاری مسابقه لیورپول برابر اتلتیکومادرید در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در ۲۵ تا ۳۵ روز پس از این مسابقه منجر به مرگ ۴۱ نفر بیشتر از نرخ عادی مرگ و میر ناشی از کرونا شده است.

این مسابقه در روز ۱۱ مارچ (۲۱ اسفند) در حضور بیش از ۵۲ هزار تماشاگر در آنفیلد برگزار شد؛ آن هم در حالی که ۳ هزار تماشاگر اتلتیکومادرید از اسپانیا به انگلستان آمده بودند. در ماه گذشته میلادی خوزه لوئیس مارتینز آلمدیا اذعان کرده بود که سفر این تعداد هوادار اتلتی به انگلستان "غیرمنطقی" بوده است.

این مسابقه آخرین مسابقه فوتبال معتبری در انگلیس بود که در مقابل هواداران انجام می‌گرفت. در آن هنگام بسیاری از فعالیت‌ها در اسپانیا تعطیل شده و مسابقات پشت در‌های بسته انجام می‌گرفت. تحقیقات ایمپریال کالج لندن و دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد در روز مسابقه، حدود ۶۴۰ هزار مورد ابتلا در اسپانیا و ۱۰۰ هزار مورد در انگلستان وجود داشته است.

نظرات بینندگان