arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

شورای حاکمیت سودان: عربستان ‌و امارات به وعده‌ مالی خود عمل نکردند

«محمد حمدان دقلو» معاون رییس شورای حاکمیت سودان یکشنبه شب گفت: وعده‌های کمک مالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی تحقق نیافته‌ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: «محمد حمدان دقلو» معاون رییس شورای حاکمیت سودان یکشنبه شب گفت: وعده‌های کمک مالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی تحقق نیافته‌ است.

به گزارش الجزیره، حمدان دقلو ملقب به «حمیدتی» افزود: تاکنون کمک مالی سه میلیارد دلاری که عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای حمایت از دوران گذار در سودان اختصاص داده بودند به ما ارائه نشده است.

اردیبهشت سال گذشته (۹۸) بود که عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کردند؛ به سودان سه میلیارد دلار کمک مالی ارائه می‌کنند.

وی افزود: برخی مشکلات از نوع سیاسی رخ داده که باعث عدم دریافت این مبلغ شده و تنها سپرده‌ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به ما پرداخت شد.

این مقام شورای حاکمیت سودان توضیح بیشتری درباره مشکلات پیش آمده میان این شورا و عربستان و امارات متحده عربی نداد.

پیش‌تر «عبدالله حمدوک» نخست‌ وزیر دولت انتقالی سودان گفته بود حضور نظامیان این کشور در یمن در قالب ائتلاف سعودی، میراث دولت سابق به ریاست جمهوری "عمر البشیر" است و بدون شک نظامیان سودانی از یمن خارج خواهند شد.

حمیدتی افزود: نیروهای واکنش سریع که در قالب ائتلاف سعودی در یمن حضور دارند، نیروهای مزدور نیستند و در چارچوب ائتلاف به یمن اعزام شدند.

معاون رییس شورای حاکمیت سودان همچنین با رد حضور نیروهای این کشور در خاک لیبی، گفت: اتهام‌های مطرح شده در خصوص حضور نیروهای واکنش سریع در کنار نیروهای خلیفه حفتر در لیبی واقعیت ندارد.

وی اضافه کرد: سودان پیشنهاد طرح صلحی در لیبی ارائه کرد که با موافقت دولت وفاق ملی لیبی و مخالفت حفتر مواجه شد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به رو است و به ۲ دولت موازی در شرق با محوریت نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با محوریت دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

نظرات بینندگان