arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

۳۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع گچساران در آتش سوخت

دبیر ستاد بحران گچساران گفت: برآوردهای اولیه کارشناسان نشان می دهد از چهار روز پیش تاکنون ۳۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید نارکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:برای مهار این آتش سوزی که روز جمعه دوم خرداد شروع شد، ۲ فروند بالگرد هوانیروز ارتش،یک فروند بالگرد آبپاش و بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشارکت کردند.

وی بیان کرد: آتش سوزی که ابتدا در ارتفاعات منطقه خنگ بنار شروع شده بود به کوه گهر نارک و روستای گناوه نیز کشیده شده است.

دبیر ستاد بحران گچساران ابراز داشت: امدادگران ظهر امروز آتش سوزی را تا حدودی مهار کرده اند و تلاش برای مهار کامل آتش ادامه دارد.

نارکی عنوان کرد: تاکنون ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی و اداری برای مهار آتش سوزی جنگل های گچساران مشارکت کرده اند.

وی از همکاری نیروهای محلی،تشکل مردمی سبزگامان طبیعت و کوهنوردان برای مهار این آتش سوزی قدردانی کرد.

سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به گچساران گفت:تاکنون ۱۸ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش سوزی در این شهرستان اعزام شده است.

داریوش مرادی اظهار داشت: ۲فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پنجم خرداد ۱۱۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذرگچساران انتقال داده است.

برای مدیریت آتش سوزی شب گذشته نشست مدیریت بحران با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی درفرمانداری گچساران تشکیل شد.

در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و دلایل ناکامی در مهار آتش سوزی جنگل های گچساران بررسی شد.

غلام حسین حکمتیان،مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد مراتع خشک،وزش شدید باد و صخره ای بودن منطقه را مهمترین دلایل کندی مهار آتش در گچساران ذکر کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه آتش سوزی های عمدی بخش زیادی از هزینه ها و بودجه دولت را از بین می برد بر شناسایی عوامل احتمالی این آتش سوزی تاکید کرد.

عزیر فیلی افزود: کمیته حقیقت یاب متشکل از کارشناسان فرمانداری،منابع طبیعی،اداره اطلاعات و دادستان عوامل احتمالی این آتش سوزی را شناسایی کنندتا برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

شهرستان ۱۲۶هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
کدام برخورد قانونی !؟
نظرات بینندگان