arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

نماینده پارلمان عراق: شکایت به سازمان ملل برای اخراج نظامیان آمریکا

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت تدوین نقشه راهی برای اخراج نظامیان آمریکایی تأکید کرد. «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که خروج نظامیان آمریکا بدون وجود فشار‌های واقعی چندجانبه محال است. وی همچنین به ارائه شکوائیه به سازمان همکاری اسلامی و برگزاری نشست‌هایی با کشور‌های عربی و منطقه‌ای به منظور اعمال فشار برای تسریع روند خروج نظامیان آمریکا و حمایت مردمی از طریق برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز گسترده، اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که خروج نظامیان آمریکا بدون وجود فشار‌های واقعی چندجانبه محال است.

به گزارش فارس، علیوی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» تصریح کرد که نظامیان آمریکا به عراق و پایگاه‌های نظامی آن از منظر استراتژیک و خدمت به منافع خودشان در خاورمیانه نگاه می‌کنند و رهبران آن نیز از افزایش شمار نظامیان آمریکایی در روز‌های آینده در عراق سخن می‌گویند و این دلیل دیگری است که نشان می‌دهد آمریکا برنامه‌های زیادی دارد.

وی گفت که بایستی نقشه راهی برای اخراج نظامیان آمریکا تدوین شود که نخستین مرحله آن شکایت به سازمان ملل و تأکید بر این موضوع است که عراق در وضعیتی است که نیاز به حضور بیگانگان ندارد و خطر داعش نیز محدود به مکان‌های مشخصی است که نیرو‌های امنیتی قادر به مقابله و پیروزی بر آن هستند.

علیوی همچنین به ارائه شکوائیه به سازمان همکاری اسلامی و برگزاری نشست‌هایی با کشور‌های عربی و منطقه‌ای به منظور اعمال فشار برای تسریع روند خروج نظامیان آمریکا و حمایت مردمی از طریق برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز گسترده، اشاره کرد.

او افزود که چنانچه نظامیان آمریکایی به گزینه‌های مسالمت‌آمیز برای خروج از عراق پاسخ ندادند در آن صورت شعار مقاومت را سر خواهیم داد و این حق قانونی و شرعی است و ملت عراق هرگز حضور نیروی بیگانه را نخواهد پذیرفت به خصوص اینکه مجلس نمایندگان تصمیم ملی خود در مخالفت با حضور هر نیروی بیگانه‌ای در کشور از جمله نیروی آمریکایی را اعلام کرده است.

پارلمان عراق دی ماه گذشته در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه به خصوص نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد.

نظرات بینندگان