arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

بسکتبال «یورو لیگ» بدون تعیین قهرمان، نیمه تمام ماند / رئیس یورو لیگ: هیجان انگیز ترین فصل تاریخ بسکتبال اروپا را قطع کردیم؛ تصمیم سخت اما درستی بود

یورو لیگ پس از ۲۸ دور از ۳۴ دور فصل عادی قطع شد. ۱۸ تیم در فصل بعدی لیگ اروپا شرکت خواهند کرد و رتبه بندی برای تیم ها در نظر گرفته نمی شود. رئیس یورو لیگ، خاطرنشان گفت: به دلایل خارج از کنترل، مجبور شدیم موفق ترین و هیجان انگیز ترین فصل تاریخ بسکتبال اروپا را قطع کنیم. به مدت دو ماه و نیم، همه علاقه مندان به لیگ مصمم باقی ماندند اما فرصتی برای گذراندن یک فصل کامل و بی نظیر برای هواداران ما پیدا نکردند. این تصمیم سخت ولی درست بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رقابت‌های بسکتبال یورو لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه تمام ماند.

به گزارش ایسنا او به نقل از تایمز، مدیریت بسکتبال یورو لیگ تصمیم گرفت فصلی که به دلیل بیماری همه گیر کرونا مختل شد را نیمه تمام اعلام کند. این رقابت ها و یورو کاپ - دومین تورنمنت مهم اروپایی زیر نظر یورو لیگ - نیز پیش از برنامه به پایان رسیده است.

در هر دو مسابقات قهرمان‌ها مشخص نمی شوند. یورو لیگا پس از ۲۸ دور از ۳۴ دور فصل عادی قطع شد. ۱۸ تیم در فصل بعدی لیگ اروپا شرکت خواهند کرد و رتبه بندی برای تیم ها در نظر گرفته نمی شود.

جام اروپا دیگر تورنمنتی است که به حالت تعلیق درآمده است. این رقابت ها در مرحله یک چهارم نهایی به حالت تعلیق درآمد. به کلیه شرکت کنندگان در این مرحله حضور در فصل بعدی مسابقات در فصل آینده تضمین می شود. فصل جدید لیگ اروپا و یوروکوپ به ترتیب از اول اکتبر و ۳۰ سپتامبر آغاز می شود.

این اولین بار در تاریخ لیگ یورو از سال ۱۹۵۸ است که بازی ها برگزار نمی شود و نیمه تمام می ماند. تا تابستان سال ۲۰۰۰، یورو لیگ به عنوان جام اروپا نامیده می شد و تحت نظارت فدراسیون بین المللی بسکتبال (FIBA) برگزار می شد.

* تصمیمی سخت ولی درست

جوردی برتومئو، رئیس یورو لیگ، خاطرنشان کرد که این دشوارترین تصمیم در تاریخ ۲۰ ساله این مسابقات است. وی گفت: به دلایل خارج از کنترل، مجبور شدیم موفق ترین و هیجان انگیز ترین فصل تاریخ بسکتبال اروپا را قطع کنیم. به مدت دو ماه و نیم، همه علاقه مندان به لیگ مصمم باقی ماندند اما فرصتی برای گذراندن یک فصل کامل و بی نظیر برای هواداران ما پیدا نکردند. این تصمیم سخت ولی درست بود.

نظرات بینندگان