arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

روند افزایشی قیمت نفت سرعت گرفت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقویت اعتماد به پایبندی تولیدکنندگان به توافق کاهش عرضه و بهبود تقاضا در پی رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه، صعود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقویت اعتماد به پایبندی تولیدکنندگان به توافق کاهش عرضه و بهبود تقاضا در پی رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه، صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و شش سنت معادل ۳.۲ درصد افزایش، به ۳۴ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵۹ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، به ۳۶ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۱.۱ درصدی خود درر وز دوشنبه افزود.

اظهارات روسیه که اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه مه مطابق با توافق کاهش تولید اوپک پلاس به ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند، فضای مثبتی در بازار ایجاد کرد.

به گفته دانیل هاینس، استراتژیست ارشد کالا در گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، قطعا این احساس وجود دارد که کاهش تولیدی که اعلام شده بود، در حال انجام شدن است. در حالی که تا چند هفته پیش همه توجه بازار به فروپاشی تقاضا معطوف شده بود، با بازگشایی اقتصادها، تمرکز روی بهبود عوامل بنیادین است.

کشورهای اوپک پلاس قرار است برای بازبینی سیاست تولید خود در اوایل ژوئن دیدار کنند. اعضای این گروه در اوایل آوریل با هدف تقویت قیمتها که از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۵ درصد نزول کرده اند، موافقت کردند تولیدشان را در ماه‌های مه و ژوئن حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز محدود کنند.

طبق اعلام وزارت انرژی روسیه، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهارکرده که رشد تقاضا برای سوخت به حذف مازاد جهانی حدود هفت تا ۱۲ میلیون بشکه در روز تا ژوئن یا ژوییه کمک می‌کند.

قیمتهای نفت طی هفته گذشته از آمار کشتیرانی که نشان داد اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان در گروه اوپک پلاس به تعهداتشان تحت توافق کاهش تولید عمل می‌کنند، پشتیبانی شدند. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرده که خود اوپک از رشد قیمت‌ها و پایبندی قوی به توافق کاهش تولید تشویق شده است اما منابع آگاه اظهار کرده‌اند که این گروه اقدامات بیشتر برای حمایت از بازار را منتفی نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ مه، به رکورد ۳۱۸ حلقه سقوط کرد که از کاهش بیشتر تولید این کشور در آینده حکایت دارد.

نظرات بینندگان