arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

نیکزاد: نامزد نایب رئیسی مجلس هستم و زیرش نمی‌زنم / شمس الدین حسینی قبول نکرد در هیات رئیسه باشد / حاجی‌بابایی طرفدارانش را جمع کرد

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه ما با حضور حمیدرضا حاجی بابایی در یک کشتی هستیم، گفت: تکلیف انقلابی همه این بود که یکی شویم، بر همین اساس نامزد نایب رئیسی مجلس شدم اما استمزاج را درست نمی‌دانم. آن را پذیرفتم و زیر آن نخواهم زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی نیکزاد، صبح سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی تراز انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مسجد امام صادق(ع)، با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای آرمان‌های الهی و انسانی است، افزود: آزادی، اخلاق، ایمان، استقلال، عدالت و کرامت از ویژگی‌های آرمان‌های انقلاب اسلامی است. رهبر کبیر انقلاب اسلامی زمانی که انقلاب شکل گرفت و نهالی بیش نبود، برای نخستین بار تاکید فرمودند که مردم در رفراندوم شرکت کنند تا بتوانند نوع حکومت را درون انقلاب اسلامی مشخص کنند و ما به جمهوری اسلامی رسیدیم.

به گزارش ایرنا، منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی که اسلام را قبول دارد و جمهوریت مردم‌سالاری دینی را تضمین کرده است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی با مجاهدت دفاعی و علمی به عزت‌مندی رسید، اما واقعیت این است که ما از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.

نیکزاد با بیان اینکه مشکلات عدیده موجود را در انتخابات ملاحظه کردیم، بیان کرد: مردم در انتخابات اخیر بدون تعارف به دولت و به مجلس دهم نمره قبولی ندادند. مردم به همه ما پیام دادند و به دنبال تغییر بودند. اما با عمق جان به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب و شهدا علاقه‌مندند اما در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال تغییر هستند.

منتخب مردم اردبیل و ثمرین در مجلس یازدهم تاکید کرد: مردم بازگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی را از ما و شما نمایندگان خواستند و فساد را برنمی‌تابند. مردم به دنبال این هستند که ما سرباز باشیم و برای رهبر انقلاب سربازی کنیم؛ ما می‌خواهیم سربازی آقا و نوکری مردم را کنیم، بنابراین در مجلس یازدهم باید کاری کنیم که مجلس کارآمدی خودش را نشان دهد.

وی یادآور شد: مجلس دهم ناکارآمدی خود را نشان داد و قوه قضاییه باید با یقه سفیدها برخورد کند.

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه برای قدرت و حضور در هیات رییسه نیامده‌ام، گفت: تکلیف انقلابی همه این بود که یکی شویم، بر همین اساس نامزد نایب رئیسی مجلس شدم اما این استمزاج را درست نمی‌دانم اما آن را پذیرفتم و زیر آن نخواهم زد، ما با حضور آقای حاجی بابایی در یک کشتی هستیم، مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند اگر درست عمل نکنیم واکنش منفی نشان می‌دهند.

نیکزاد با بیان اینکه آقای حسینی را از خودم بهتر می‌دانم اما وی قبول نکرد که در هیات رییسه باشد، افزود: هیات رییسه باید خادم نمایندگان باشد و باید بیرون از مجلس اقتدار داشته باشد و از کیان و شأن و جایگاه مجلس دفاع کند. باید بدانند که نظر خودشان به نمایندگان ارجحیت ندارد، تواضع و توکل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید با یکدیگر کار کنیم همه بارها را بر دوش حضرت آقا نیندازیم، باید رقابت اخلاق محور داشته باشیم و برای خدا ادای تکلیف کنیم. روزی که انتخابات تمام شد رقابت را به برادری تبدیل کنیم.

حاجی بابایی با ساز و کار مجلس آشناتر است

شمس الدین حسینی، منتخب مردم تنکابن و رامسر در مجلس یازدهم روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی مجلس تراز انقلاب اسلامی که با حضور حمیدرضا حاجی بابایی، منتخب مردم همدان،علی نیکزاد، منتخب مردم اردبیل و و علیرضا سلیمی منتخب مردم محلات، وحید جلال زاده منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم، در تالار مسجد امام صادق (ع) برگزار شد، ضمن تبریک عیدسعید فطر گفت: بازگشایی مجلس یازدهم با چله دوم انقلاب همزمان شده و راهبردی ترین سندی که ما می توانیم در دست بگیریم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب برای میشبرد آن است.

بنابر گزارش برنا، وی خاطر نشان کرد: برای همه موقعیت های مجلس شورای اسلامی ما چهره های برجسته داریم. اگرچه آنطور که در قانون اساسی آمده، مجلس شورای اسلامی متفاوت از قوه مجریه است و نباید این تلقی پدید بیاید که اگر ما ۱۲ پست در هیئت رئیسه داریم و اساسا هیئت رئیسه گذاشته‌ایم سایر نمایندگان به دنبال این ۱۲ نفر هستند، ما برای هر کاری باید دست به انتخاب مشورت بزنیم و لذا افرادی که کاندیدای هیئت رئیسه می‌شوند و شده‌اند برای مسئولیت و خدمت بیشتر به میدان بیایند و گرنه مجلس مانند رئیس جمهوری نیست.

وی با بیان اینکه طرح بحث ریاست و هیئت رئیسه را با هدف خدمت، دنبال کردم و مسیرم نیز مسیر وحدت است اما در مسیر وحدت باید اصول را مبنا قرار داد وگرنه در یک فرد از پیش تعیین شده، وحدتی پایدار نخواهد بود.

وی با اشاره به مشورت‌های خود با نیکزاد حاجی بابایی و سایر منتخبین مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مجموع با عموم دوستان که صحبت می‌کردیم پیشنهاد دادند که از میان ما سه نفر یک نفر کاندیدای ریاست شود و فضا و شرایط را برای انتخاب سخت‌تر نکنند و با توجه به جمع‌بندی به این نتیجه رسیده که آقای حاجی‌بابایی این مسئولیت را به عهده بگیرند.

حسینی ادامه داد: اگرچه آقای حاجی‌بابایی برای ما عزیز هستند اما آقای نیکزاد نیز دارای سوابق بسیار خوب هستند اما جمع‌بندی این بود که در خدمت آقای حاجی‌بابایی باشیم و بنا به اینکه ایشان با ساز و کار مجلس آشنایی بیشتری دارند قرار شد آقای حاجی بابایی در این جایگاه قرار بگیرد که من همینجا به ایشان تبریک می گویم.

وی افزود: همچنین آقای نیکزاد صلاح دیدند که علیرغم همه فشارها در جمع افرادی که کاندیدای نائب رییسی هستند قرار بگیرند. البته افرادی مثل آقای دکتر مصری، فرهنگی، زاهدی و مرادی برای نایب رئیسی حضور دارند.

حاجی‌بابایی طرفدارانش را جمع کرد

بنابر گزارش ایرنا، جلسه هم‌اندیشی «مجلس تراز انقلاب اسلامی» که به دعوت حمیدرضا حاجی بابایی انجام شده بود، صبح امروز ششم خردادماه ۹۹ در مسجد امام صادق(ع) تهران با حضور منتخبان مجلس یازدهم برگزار شد.

در این جلسه حدود ۷۰ تا ۸۰ منتخب مجلس یازدهم از جمله افراد شاخصی چون حمیدرضا حاجی‌بابایی، شمس‌الدین حسینی، علی نیکزاد، علیرضا سلیمی، سید محمد موحد و... حضور دارند.

نظرات بینندگان