arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

نیویورک پست: شیوع کرونا تازه در آغاز راه است

نیویورک پست به نقل از مدیر آزمایشگاهی در ووهان چین که مشکوک به انتشار اتفاقی ویروس کرونا میان انسان‌ها است، نوشت: گسترش این ویروس هنوز در آغاز راه است و تاکید کرد برای ریشه‌کنی کووید-۱۹ ما نیازمند عزم جهانی هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه آمریکایی نیویورک پست روز سه شنبه، در گزارشی با عنوان «محقق زن چینی که در زمینه خفاش‌ها مطالعه می‌کند، هشدار داد که کرونا ممکن است تنها نوک قله کوه یخ باشد» افزود: محقق زن چینی در زمینه خفاش‌ها هشدار می‌دهد که وضعیت کنونی ناشی از ویروس کشنده کرونا تنها نوک قله کوه و ممکن است بشر با چالشی روبرو شود که بدون عزم جهانی نتواند از عهده آن برآید.

«شی جانگلی» دانشمند برجسته چینی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از گسترش دوباره این ویروس و اوج گیری موج دوم کووید-۱۹ جلوگیری کنیم، باید پیش از هرچیز این ویروس ناشناخته را که از حیوان به انسان منتقل شده، بشناسیم. وی خاطرنشان کرد: اگر ما ویروس‌ها را مورد مطالعه قرار ندهیم، امکان شیوع دوباره این بیماری وجود خواهد داشت.

تاکنون ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار نفر سرایت پیدا کرده و جان نزدیک به ۳۴۸ هزار نفر را گرفته است.

آزمایشگاه شهر ووهان که برای نخستین بار، اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در آنجا مشاهده شد و شی جانگلی مدیر آن است، متهم به انتشار اتفاقی ویروس میان انسان‌ها است. چین همچنین متهم شده است که در مورد شیوع این ویروس به موقع اطلاع رسانی نکرده و در خصوص شمار جانباختگان شهروندانش شفاف نبوده است.

هرچند این محقق چینی هرگونه انتشار ویروس را از آزمایشگاهش رد کرده و اظهار داشته که سویه‌های مورد تحقیق وی و تیمش متفاوت بوده است.

شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظرات بینندگان