arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

وضعیت سفید شهرها پایدار نیست / مردم از رستوران تا پمپ بنزین در خطر ابتلا هستند

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: وضعیت تهران از نظر شیوع مبتلایان به کرونا متغیر است و اگر شهری دارای وضعیت سفید است، این وضعیت ابدی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مسعود مردانی در مصاحبه‌ای با رادیو گفتگو با تاکید بر اینکه در حال حاضر روند رو به کاهش شیوع کرونا در سراسر کشور چشمگیر است، افزود: بیمارستان‌های مختلفی که در زمینه پذیرش و درمان بیماران کرونایی فعال بودند، به تدریج سرویس‌ خدماتی خود را به حالت قبل از شیوع کرونا باز می‌گردانند.

به گزارش انتخاب، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به این که خوشبختانه در مسیر کنترل بیماری قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: ولی لازم است تا همه مردم هوشیاری‌ای که در مقابله با کرونا داشتند را حفظ کنند؛ چرا که مدیریت و جمع کردن کرونا از کشور بدون همکاری مردم ممکن نیست.

مردانی با اشاره به مناطق زرد، سفید و قرمز در کشور، توضیح داد: برخی از شهرها مانند تهران به صورت مستمر در وضعیت‌های مختلف قرار می‌گیرند و شرایط متغیری دارند.

وی اظهار کرد: اعلام وضعیت‌های سفید و زرد به این معنا هستند که ما بدانیم چه مقدار از کارها و فعالیت‌های اقتصادی را در شهرها شروع کنیم و یا مدارس و دانشگاه‌ها را بازگشایی کنیم، ولی باید بدانیم که شهری که وضعیت سفید دارد تا ابد سفید نمی‌ماند؛ چرا که اگر یک گروه با یک اتوبوس از منطقه قرمز به شهر سفید سفر کنند، وضعیت سفید آن شهر تغییر کرده و آن شهر را در شرایط بحرانی قرار خواهد داد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: تمام مسافران در تمامی مراحل سفر از پمپ بنزین گرفته تا رستوران در معرض ابتلا به کرونا هستند.

وی ادامه داد: واضح است که در حال حاضر وضع کشور بهتر از اسفند و فروردین است، اما این موضوع به این معنی نیست که بیماری کرونا تمام شده و هر شخص می‌تواند کارهای خود را از سر بگیرد.

نظرات بینندگان