arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

۱۰ روز عزای عمومی در اسپانیا به احترام جانباختگان ناشی از کرونا

دولت اسپانیا روز سه شنبه به مناسبت یاد بود درگذشتگان ناشی از ویروس همه گیری کرونا در این کشور، ۱۰ روز عزای عمومی اعلام کرد. اعلام عزای عمومی و برگزاری این مراسم در حالی انجام می‌شود که احزاب مخالف از ائتلاف چپ، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا را به دلیل عدم ادای احترام به جانباختگان مورد انتقاد قرار داده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، به دنبال اعلام عزای عمومی، از فردا چهارشنبه تا پنجم ماه ژوئن (۱۶ خرداد) در بیش از ۱۴ هزار ساختمان دولتی در سراسر اسپانیا و همچنین بر روی عرشه کشتی‌های نیروی دریایی، پرچم اسپانیا به صورت نیمه افراشته خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آخرین آمار در روز سه شنبه نشان می‌دهد که ۲۶ هزارو ۸۳۷ تن در اسپانیا به دلیل بیماری کرونا جانباخته، ۲۸۲ هزارو ۴۸۰تن به این ویروس مبتلا و ۱۹۶ هزارو ۹۵۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، پادشاه فیلیپ ششم به عنوان رئیس دولت اسپانیا ریاست مراسم ادای احترام به جان باختگان و خروج این کشور از قوانین سختگیرانه کرونا را بر عهده خواهد داشت. ماریا جس مونترو سخنگوی دولت اسپانیا گفت: جانباختگان (کرونا) زن و مرد بودند که زندگی آن‌ها ناگهان کوتاه شد و دوستان و خانواده خود را داغ دار کردند.

اعلام عزای عمومی و برگزاری این مراسم در حالی انجام می‌شود که احزاب مخالف از ائتلاف چپ، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا را به دلیل عدم ادای احترام به جانباختگان مورد انتقاد قرار داده بودند.

مقامات بهداشت اسپانیا روز دوشنبه آمار رسمی فوت شدگان بیماری کووید ۱۹ را اصلاح کردند و یک هزار و ۹۱۸ نفر از شمار نهایی جان باختگان را کاهش دادند.

مقامات بهداشت اسپانیا بر این باورند که برخی از مرگ‌های تایید نشده به اشتباه بیماران جان باخته کرونایی محسوب شده بودند.

نظرات بینندگان