arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

صالحی امیری: ارزیابی ما برگزاری قطعی المپیک توکیو است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در حال حاضر بنای IOC برگزاری قطعی بازی های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ است و فدراسیون های جهانی هم تقویم خود را اعلام کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در حال حاضر بنای IOC برگزاری قطعی بازی های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ است و فدراسیون های جهانی هم تقویم خود را اعلام کرده اند.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که با توجه به صحبت های توماس باخ رییس IOC، فکر می کند المپیک توکیو لغو شود، بیان کرد: آن چیزی که تا دیروز از سوی کمیته بین المللی المپیک به ما ابلاغ شده، برگزاری قطعی المپیک توکیو است و فدراسیون های جهانی نیز تقویم خود را برای برگزاری مسابقات کسب سهمیه آماده کرده اند. از توماس باخ هم پرسش شد که اگر کرونا در تابستان سال آینده مانند امسال تداوم پیدا کند چه تصمیمی می‌گیرد که او عنوان کرد اگر وضعیت مانند الان باشد و امکان کنترل نباشد، المپیک خود به خود لغو می شود. اما در حال حاضر بنا به برگزاری المپیک است که ژاپنی ها نیز زمینه ها را فراهم کرده اند. فدراسیون های جهانی هم تقویم خود را رسما اعلام کرده اند.

صالحی امیری در مورد اینکه در صورت برگزار نشدن المپیک خیلی از ورزشکاران ناکام می مانند گفت: ارزیابی همکاران و کادر سرپرستی ما این است که این رویداد به طور قطعی برگزار خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک که با برنامه سلام صبح بخیر گفتگو می کرد، در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با مشکلات پرداخت ارز، به صلاح است ایران از مربیان خارجی استفاده کند یا خیر، تصریح کرد: در این مورد باید با مطالعه و منطق منافع ورزش سخن گفت. آن چیزی که در چار چوب سیاست ورزش است باید از حداکثر ظرفیت مربیان داخلی استفاده کرد اما در بر خی رشته ها مخصوصا المپیکی ها لازم است از مربیان خارجی استفاده کرد چون ظرفیت لازم را نداریم. برای نمونه والیبال در یک دوره طولانی مربیان خارجی داشت و اتفاقات خوبی هم شکل گرفت اما الان آقای داورزنی و تیمش به دنبال مربی داخلی هستند و حالا ممکن است از مشاور خارجی هم کنارش استفاده کنند. اما در رشته پرتاب دیسک دوومیدانی، احسان حدادی مربی خارجی دارد و من از کارشناسان سوال کردم امکان استفاده از مربی داخلی نیست که پاسخ منفی بود.

او افزود: در حال حاضر "مک" مربی احسان حدادی است که مربی به نامی است اما هزینه دارد. از آنجا که به دنبال کسب سکو در سال ۲۰۲۱ هستیم بنابراین باید هزینه را هم پرداخت کنیم.

صالحی امیری در مورد اینکه کمیته بین المللی المپیک به ۱۰ نخبه ورزش بورسیه ۵۰۰ دلاری خود را همچنان می دهد یا خیر، تاکید کرد: خوشبختانه IOC اعلام کرد برای یک سال آینده روند را ادامه می دهد و ما نیز معادل ریالی آن را و با نرخ بانک مرکزی به ورزشکاران پرداخت می کنیم. البته این مبلغ بورسیه پول تو جیبی نیست بلکه برای این است که ۱۰ ورزشکار آمادگی لازم برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورند و این هزینه برای تغذیه، تهیه مکمل ها و تجهیزات و بخشی از آن برای پول در جیبی است.

نظرات بینندگان