arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۷ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نوبخت: آزادراه رشت - قزوین تا پایان امسال به‌صورت کامل راه‌اندازی می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۳:۵۸
معاون رئیس جمهور از عزم دولت جهت تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی کشور خبر داد و گفت: آزادراه رشت - قزوین تا پایان امسال کامل می‌شود.
نوبخت: کشور شدیدترین دوران مالی را تجربه می‌کند / اختصاص بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به خزانه
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۳:۱۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کشور یکی از شدیدترین و پرمضیقه‌ترین دوران مالی خودش را تجربه می‌کند، گفت: هیچ پروژه عمرانی را به خاطر بودجه متوقف نکرده ایم و طبق زمان بندی پیش می‌رود. وی همچنین از ابلاغ تخصیص بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به خزانه خبر داد و اضافه کرد: این تخصیص اعتبار برای طرح‌های عمرانی در این موقع از سال در تاریخ بودجه ریزی کشور وجود نداشته است.
زالی: بستری ٢٦٥ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های تهران / حمل و نقل عمومی سهم بسیار بالایی در انتقال بیماری کرونا در کلانشهر‌ها برعهده دارد
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۲:۳۷
فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس در کلانشهرتهران با اشاره به افزایش نسبی موارد جدید بستری بیماران کرونایی از بستری شدن ۲۶۵ مورد جدید کرونا در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های تهران و ترخیص ۲۹۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران خبر داد. وی با اشاره به رابطه مستقیم حضور در مراکز پرتردد و ابتلا به بیماری گفت: براساس آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت حمل و نقل عمومی سهم بسیار بالایی در انتقال بیماری کرونا در کلانشهر‌ها برعهده دارد.
وزیر کشور: باید بتوانیم با کرونا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم / پیشنهاد افزایش ساعت فعالیت پاساژ‌ها و بازگشایی مساجد به ستاد ملی کرونا
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۲:۲۸
وزیر کشور گفت: جمع بندی ما این است که با رعایت کامل پروتکل‌ها و قبول مسئولیت از سوی خود صاحبان پاساژ‌ها و مغازه‌ها و اصناف و نظارت وزارت بهداشت بتوانیم ساعاتی را به ساعت کار پاساژ‌ها اضافه کنیم که در نشست ستاد ملی در این زمینه تصمیم گیری نهایی خواهد شد.همچنین مقرر شد مساجد بعد از تصویب در ستاد ملی فقط برای امر نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود. وی افزود: باید بتوانیم با کرونا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.
آمریکا معافیت همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید نمی‌کند
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۲:۰۱
روزنامه واشنگتن‌پست امروز چهارشنبه به استناد مقام‌های آمریکایی و برخی اسناد گزارش داد دولت ترامپ قصد دارد به سیاست صدور معافیت‌های تحریمی برای روسیه، چین و شرکت‌های اروپایی جهت همکاری با برنامه هسته‌ای ایران پایان دهد. واشنگتن‌پست نوشته کارشناسان می‌گویند صدور این معافیت‌ها انگیزه تهران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم را کاهش داده و پنجره‌ای ارزشمند برای کسب اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای این کشور به شمار می‌رفت.
اعزام نماینده مرجع ملی‌کنوانسیون حقوق کودک برای بررسی پرونده قتل رومینا
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۱:۳۹
محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به منظور بررسی ابعاد مختلف جنایت هولناک تالش، سیدکمال عبداللهی اصل مشاور خود را به شهرستان تالش اعزام کرد. در حکم ماموریت وی به عنوان نماینده تام الاختیار مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آمده است: در این ماموریت با مراجعه به شهرستان تالش و گفتگو با مقامات قضایی انتظامی و بهزیستی گزارش جامعی از ابعاد مختلف جنایت هولناک و قتل سبوعانه رومینا اشرفی تهیه و ارائه کنید.
رویترز: چهارمین نفتکش ایرانی وارد دریای کارائیب شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۸:۴۳
خبرگزاری رویترز عصر چهارشنبه گزارش داد که چهارمین نفتکش ایرانی حامل سوخت به ونزوئلا، وارد دریای کارائیب شده است. رویترز نوشت: در حالی نفتکش فاکسون وارد دریای کارائیب شده است که نفتکش سوم یعنی پتونیا عازم پالایشگاه «ال پالیتو» شده است. نفتکش اول یعنی فوروچون دوشنبه در این پالایشگاه لنگر انداخت.
سخنگوی وزارت امور خارجه: رسیدگی به پرونده فریبا عادلخواه صرفا در صلاحیت قضایی «محاکم ایرانی» است
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۷:۵۸
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص فریبا عادلخواه اظهار داشت: رسیدگی به "جرایم اتباع ایرانی" صرفا در صلاحیت قضایی "محاکم ایرانی" است. این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادلخواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.
نامزدهای ریاست مجلس مشخص شدند / از قالیباف و حاجی بابایی تا میرسلیم و حسن نوروزی
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۷:۱۸

در جلسه عصر امروز فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نامزدهای ریاست، نواب رئیس و دبیران و ناظران هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

امان‌الله قرایی مقدم، جامعه شناس در گفتگو با «انتخاب» تحلیل کرد: 2 محرک پنهان در قتل رومینا
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۶:۲۳

دکتر امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در مقام استاد دانشگاهی که حدودا پنج دهه از عمر خود را بر روی آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور و در بطن آن‌ها پدیده «قتل‌های ناموسی» گذاشته است، در گفتگو با «انتخاب» از منظر جامعه‌شناختی به بررسی قتل رومینا اشرفی، دختر ۱۴ ساله توسط پدرش پرداخته است.

فرمانداری: شهروندان دماوند چند ساعت آینده را در فضای باز باشند
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۵:۴۱

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند درپی وقوع زلزله 4 ریشتری در دماوند و گسل مشاء از شهروندان دماوندی خواست ظرف چند ساعت آینده احتیاط کنند و در فضای باز باشند.

واکنش روحانی به قتل «رومینا» توسط پدرش: در رسیدگی به لوایح منع خشونت تسریع شود
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۵:۴۰

در جلسه امروز صبح هیئت دولت، حسن روحانی، رییس جمهور با ابراز تأسف از خشونت خانگی در تالش، دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع خشونت را صادر کرد.

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی: وقوع یک زوج زلزله، می‌تواند نشانه زلزله شدیدتری باشد
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۲

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی در رابطه با این که وقوع این زلزله نشانه پایان پس‌لرزه‌هاست یا نه، توضیح داد: نمی‌توانیم با قطعیت چنین حرفی بزنیم، خیلی وقت‌ها دو زلزله با بزرگای بالای ۴ یا یک زوج زلزله با هم رخ می‌دهند و بعد یک زلزله شدیدتری می‌آید، مثال این موضوع در نپال رخ داده است.

زلزله ۴ ریشتری در تهران / آماده باش در تهران و مازندران / یک محقق زلزله: زلزله امروز تهران، پس‌ لرزه بود / گسل مشا بار دیگر عامل زلزله تهران بود
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۴:۲۶

لحظاتی پیش زمین لرزه ای به برزرگی 4 ریشتر در مرز استانهای تهران و مازندران - حوالی دماوند رخ داد.

محسن هاشمی: خاتمی متوجه شکاف میان اصلاح طلبی و وضعیت موجود شده / اصلاح طلبان فرصت مجدد را قدر دانستند / محبوبیت دولت و شخصیتهای منتسب به اصلاحات در جامعه کاهش شدیدی پیدا کرده / شهروندان از اینکه اصلاح طلبان بتوانند مسایل جامعه را حل کنند، دچار یاس نسبی شده اند / برخی از فرارسیدن پایان دوران اصلاح طلبی خبر می دهند / اگر میانه روی تقویت نشود، اصلاح طلبی دو شقه شده و تاثیرات خود را از دست خواهد داد / در انتخابات گذشته، حتی در صورت تایید بخشی از چهره های رد صلاحیت شده، اصلاحات نیز نمی توانست موفقیت دوره گذشته را تکرار کند
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۳:۲۲

محسن هاشمی در یادداشتی به مناسبت بیست وسومین سالگرد دوم خرداد۷۶ نوشت: واژه اصلاحات در ادبیات سیاسی ایران، پس از هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی سید محمد خاتمی، ظهور کرد، اما دولت اصلاحات، نتوانست تداوم یابد و جای خود را به دولت مهرورز احمدی نژاد داد.

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن اردیبهشت / افزایش ۳۰ درصدی قیمت
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۲:۱۲

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در اردیبهشت ماه امسال گویای افزایش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در ۲ ماهه ۹۹ نسبت به دو ماهه ابتدایی ۹۷ است.

رییس مجلس فردا انتخاب می شود
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۱:۳۲

دومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای انتخاب اعضای هیات رییسه مجلس یازدهم فردا پنج شنبه برگزار می شود.

سید رضا تقوی رییس سنی مجلس ضمن گرفتن رای استمزاجی منتخبان به صورت قعود و قیام اظهار داشت: به دلیل این که اکثریت مجلس موافق برگزاری جلسه روز پنج شنبه هستند دومین جلسه مجلس فردا هشت صبح برگزار می شود.

رهبر معظم انقلاب: رعایت سرفصلها میل به حضور در انتخابات را افزایش خواهد داد
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۰:۱۹

رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفتند: امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را میتوان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ آن را در یک جمله‌ی کوتاه اعلام میکند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّه‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریل‌گذاری و رهگشاییِ حیاتی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با ابراز اطمینان از اینکه رعایت سرفصلها به ملت ثابت خواهد کرد انتخاب آنان درست بوده و میل به حضور در انتخابات را افزایش خواهد داد، در پایان از نمایندگان دوره پیش مجلس بویژه از رئیس پر انگیزه و پر تلاش آن آقای دکتر لاریجانی قدردانی کردند.

محمد عزیزی نماینده مجلس دهم بازداشت شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۰:۱۸

محمد عزیزی نماینده سابق مجلس و یکی از متهمان پرونده فساد در حوزه خودرو بازداشت شد. برخی اخبار حاکی است فریدون احمدی دیگر نماینده سابق مجلس نیز امروز بازداشت خواهد شد.

آغاز رسمی مجلس یازدهم
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۰:۱۸

پس از استقرار حجت الاسلام تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم و روح الله نجابت و محسن فتحی به عنوان دبیران هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس یازدهم به صدا درآمد.

دومین نفتکش ایران در ساحل پالایشگاه کاردون ونزوئلا پهلو گرفت
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۰:۱۷

دومین نفتکش ایران با نام فارست در ساحل پالایشگاه کاردون در سواحل غربی ونزوئلا پهلو گرفت. سومین نفتکش ایران تحت عنوان پتونیا نیز به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا وارد شده است. "جسوس سوائرز کوریو" رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا شامگاه سه شنبه از اسکورت نفتکش فارست ایران توسط جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ در آب‌های ونزوئلا خبر داد و از آن با عنوان اسکورت با شکوه یاد کرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۹:۵۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان