arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

تقوی، رئیس سنی پارلمان: مجلس یازدهم، مجلس ولایت است / بر حفظ اشتباهات گذشته اصرار نداریم

اصرار بر حفظ اشتباهات گذشته که در قوای سه گانه شکل گرفته، نداریم و طبق قانون به اصلاح آنها اقدام خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس سنی مجلس دوره جدید در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم که صبح امروز (چهارشنبه، ۷ خرداد) با حضور رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از شخصیت‌های سیاسی کشور برگزار شد، اظهار کرد: شرایط سخت کرونایی به ما فرصت نداد که همانند دوره‌های گذشته در جلسه افتتاحیه چهره‌های بیشتر و مهمانان افزون‌تر را میزبان باشیم.

به گزارش «تسنیم»، او با گرامیداشت فاطمه رهبر و رمضانی دستک دو منتخب فقید مجلس یازدهم گفت: از ملت ایران که در انتخابات یکبار دیگر اخلاص و ایمان و خود را به نمایش گذاشت و با انتخاب نمایندگان خویش مجلس یازدهم را شکل بخشیدند و از دست اندرکاران انتخابات اعم از شورای نگهبان و وزارت کشور، تشکر می‌کنم.

رئیس سنی مجلس گفت: امیداوریم مجلس یازدهم در پاسداری از خون شهیدان مقاومت توفیقاتی داشته باشد. مجلس یازدهم عزم دارد در کلاس درس مدرس بنشیند و سیاست و دیانت و شجاعت را از او بیاموزد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه کشور ما ۱۱۴ سال است که مجلس دارد، نخستین کشوری که در آسیا صاحب مجلس شده، ایران است، تصریح کرد: ما در مجلس یازدهم موفقیت‌های انجام شده را می‌پذیریم و همه مدیران موفق را سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور می‌دانیم.

رئیس سنی مجلس تأکید کرد: از اشتباهات هرگز حمایت نمی‌کنیم، اصرار بر حفظ اشتباهات گذشته که در قوای سه گانه شکل گرفته، نداریم و طبق قانون به اصلاح آنها اقدام خواهیم کرد.

او افزود: این مجلس گفتمان دهه پنجم را به عنوان فرهنگ در عرصه اندیشه عمل می‌کند، گفتمان دهه پنجم ما را باید به سمت سوی تمدن اسلامی سوق دهد.

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: ما دنبال حاشیه نیستیم و به حاشیه سازان می‌گوییم که تلاش نکنند ما را به حاشیه ببرند، ما می‌خواهیم در زندگی مردم تأثیرگذار باشیم.

رئیس سنی مجلس با بیان اینکه ما از حداکثر اختیاراتمان استفاده خواهیم کرد، گفت: راهمان همان راهی است که شهدا انتخاب کردند. مجلس یازدهم، مجلس ولایت است و این مجلس ولایتمداری را بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ادارای به دست نیاورده بلکه با اعتقادش انتخاب کرده است.

نظرات بینندگان