arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

آماده باش ارتش اسرائیل برای مقابله با پیامدهای الحاق کرانه باختری

روزنامه‌های اسرائیلی اشاره کردند ارتش این رژیم برای مقابله با تنش‌های احتمالی پس از الحاق مناطقی از کرانه باختری در حالت آماده باش قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه‌های مختلف اسرائیلی امروز چهارشنبه نوشتند که ارتش اسرائیل برای مقابله با سناریوهای افزایش تنش‌ها و نابه سامانی اوضاع در کرانه باختری در صورت الحاق برخی مناطق یا اجرای قانون اسرائیل در شهرک‌های اسرائیلی در حالت آماده باش قرار دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های «هاآرتس»، «همودیع» و «بیلس» اشاره کردند که ارتش اسرائیل به نیروهای خود توصیه کرده است از ورود به مناطق پر جمعیت خودداری کنند.

به گزارش روزنامه هآرتس، «آفیف کوخافی»، فرمانده ستاد ارتش اسرائیل در سخنرانی در جمع افسران بلند پایه اعلام کرد که دستوراتی را در خصوص تنش احتمالی پس از اقدامات اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری صادر خواهد کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه با اعلام زمان اجرای الحاق مناطقی از کرانه باختری و غور اردن تاکید کرد که قصد دارد قانون اسرائیل را در این مناطق اعمال کند.

اظهارات کوخافی از آماده باش نیروهای ارتش برای مقابله با تنش‌های احتمالی پس از الحاق مناطقی از کرانه باختری نشان دارد به خصوص پس از آنکه کادر ویژه‌ای برای بررسی راه های اجرای قانون اسرائیل در آن مناطق و تامین امنیت شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری تشکیل شد.

پیش از این نخست وزیر اسرائیل، برنامه الحاق بخش‌های وسیعی از کرانه باختری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت جدید خود توصیف کرده و گفته است که این «فرصت تاریخی» را از دست نخواهد داد.

قرار است که دولت تل‌آویو از روز یکم ژوئیه امسال بحث درباره این موضوع جنجالی را رسما آغاز کند.

نظرات بینندگان