arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی:

وقوع یک زوج زلزله، می‌تواند نشانه زلزله شدیدتری باشد

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی در رابطه با این که وقوع این زلزله نشانه پایان پس‌لرزه‌هاست یا نه، توضیح داد: نمی‌توانیم با قطعیت چنین حرفی بزنیم، خیلی وقت‌ها دو زلزله با بزرگای بالای ۴ یا یک زوج زلزله با هم رخ می‌دهند و بعد یک زلزله شدیدتری می‌آید، مثال این موضوع در نپال رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود بیست روز بعد از وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در تهران، این بار زلزله‌ای ۴.۴ ریشتری تهران را لرزاند. مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی، در رابطه با این زلزله به خبرآنلاین گفت: می‌توانیم بگوییم این زلزله با بزرگای ۴.۴ ریشتر، احتمالا پس لرزه زلزله قبلی تهران بوده است و روی همان گسل مشاء رخ داده است.

او در رابطه با این که وقوع این زلزله نشانه پایان پس‌لرزه‌هاست یا نه، توضیح داد: نمی‌توانیم با قطعیت چنین حرفی بزنیم، خیلی وقت‌ها دو زلزله با بزرگای بالای ۴ یا یک زوج زلزله با هم رخ می‌دهند و بعد یک زلزله شدیدتری می‌آید، مثال این موضوع در نپال رخ داده است.

 

او افزود: برای مردم نمی‌توان توصیه‌ داشت، اما بهتر است مسئولان برای هر نوع اتفاقی آماده باشند.

زارع در رابطه با اظهارات مربوط به اتمام انرژی گسل گفت: این هم یک سناریو است و ممکن است این آخرین اتفاق رخ داده مربوط به زلزله ۵.۱ باشد و بعد هم هیچ اتفاقی رخ ندهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
3
4
بود نبود این استاد و امثال ایشان چه فرقی می کند؟ ایکاش حداقل از سوئیس تقاضا میشد مرکز لرزه نگاری مشترک انها با امریکا که قبلا" ادعا شده یک ساعت قبل می تواند احتمال رخداد زلزله را پیش بینی کند به کمک ملت ایران بیاید!! با این اساتید و اظهار نظرهای عجیب و غریب و خنثی انها هیچ گرهی از کار فروبسته مردم ما گشوده نخواهد شد!؟ خداوند نیز به ظاهر تصمیم قطعی اش را در خصوص مقدرات و دچار شدن به بلایای طبیعی پایتخت نشینان ایران گرفته و خودش تنها کسی است که می تواند موضوع را ختم به خیر کند چون مصیبت و بلا کم که نداریم؟! حال نگران وقوع محتمل زلزله هم باید باشیم؟ راضی هستیم به رضای او و غیر از دعا کاری نمی توان کرد؟! چون گسل مشا و شمال تهران در سال 76 پتانسیل لرزه خیزی 7.2 ریشتر را داشتند و با این یکی دو تا 4 و 5 ریشتر بدهی ما که ناشی از ندانم کاری متوالی مدعیان دانش و تجربه ساخت و ساز و مهندسی شهری است صاف نمی شود...
عبدالرضا قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
2
9
عنوان خبر نظری غیر علمی را مطرح می‌کند که به هیچ عنوان در متن خبر نیامده است. لطفا با این عنوان ها مردم را بی جهت نترسانید.

عبدالرضا قدس

استاد تمام زلزله‌شناسی دانشگاه علوم پایه زنجان
www.iasbs.ac.ir/~aghods
نظرات بینندگان