arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹

پنتاگون: به قراردادهای دفاعی طولانی مدت با عربستان سعودی پایبندیم / توانایی‌های عملیاتی خود از جمله پدافند هوایی را برای رسیدگی به وضعیت اضطراری در رابطه با ایران بر اساس نیاز، حفظ می‌کنیم

رابرتسون سخنگوی پنتاگون، ابراز داشت که واشنگتن به قراردادهای بلندمدت دفاعی با عربستان سعودی متعهد بوده و در نظر دارد قابلیت‌های دفاع هوایی را در منطقه تقویت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه گزارش داد که «سین رابرتسون»، سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشته که ایالات متحده به شراکت دفاعی طولانی‌مدت با عربستان سعودی بالاخص در خصوص دفاع هوایی در برابر شرایط اضطراری مرتبط با ایران متعهد است.

به گزارش فارس، رابرتسون همچنین ابراز داشت که واشنگتن به قراردادهای بلندمدت دفاعی با عربستان سعودی متعهد بوده و در نظر دارد قابلیت‌های دفاع هوایی را در منطقه تقویت کند.

این سخنگوی  پنتاگون اظهار داشت: «نیروهای آمریکایی قابلیت‌های قدرتمندشان را در عملیات‌های منطقه‌ای از جمله در دفاع هوایی حفظ می‌کنند تا در صورت نیاز به هرگونه شرایط اضطراری مرتبط با ایران بپردازند.»

این ادعاهای سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در حالی مطرح شده که چندی پیش روزنامه وال‌استریت ژورنال فاش کرد آمریکا قصد دارد چهار سامانه پدافندی پاتریوت را از عربستان خارج کند. برخی کارشناسان این اقدام آمریکا را ناشی از سیاست‌های سعودی‌ها در خصوص قیمت نفت تفسیر کردند.

بر اساس گزارش‌ها واشنگتن می‌خواهد منابع نظامی خود را به اولویت‌های دیگر از جمله توسعه نفوذ چین در شرق آسیا اختصاص دهد.

نظرات بینندگان