arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۹ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حریرچی: واهمه و ترس سازنده از کرونا از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد رسیده / لزوم استفاده افراد از ماسک هنگام خروج از منزل / در ادارات باید حداقل فاصله‌گذاری یک متر وجود داشته باشد
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۲۱:۵۸
معاون کل وزیربهداشت با تأکید بر اینکه کرونا ضعیف نشده و ما در جنگ همه جانبه با کرونا قرار داریم، گفت: هر فردی از منزل خارج می‌شود یا در جمع چند نفره قرار می‌گیرد، از ماسک استفاده کند. وی با هشدار براینکه ما در جنگ همه جانبه و تمام عیار با ویروس کرونا هستیم، تاکید کرد: در ادارات باید حداقل فاصله‌گذاری یک متر وجود داشته باشد و کارمندان از ماسک استفاده کنند.
دارایی واقعی سهام عدالت خود را ببینید!
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۸:۵۱
سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت از امروز راه‌اندازی شد. مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir با انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت می‌توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.
زالی: کارمندانی که دارای علائم کرونا هستند از حضور در محل کار پرهیز کنند/ در تهران هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۸:۵۱
​فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کارمندان و ارباب رجوع در ادارات باید ترجیحا از ماسک استفاده کنند، گفت:کارمندانی که دارای علائم کرونا هستند از حضور در محل کار خودداری کنند.
وکیل نجفی: فردا اعلام فرجام‌خواهی می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۵:۰۹

گودرزی وکیل محمدعلی نجفی با بیان اینکه فردا (شنبه، دهم خرداد ماه) فرجام‌خواهی‌مان را به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک تقدیم می‌کنیم، گفت: ممکن است برای اولین بار این پرونده راهی هیأت عمومی دیوان عالی کشور شود و در قسمت آرا اصراری مورد بررسی قرار بگیرد.

چرا ارزش برگه‌های یک میلیونی سهام عدالت، کم‌تر از یک میلیون است؟
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۲:۱۲

قرار بود برگه‌های اولیه از محل سهم سود سنوات قبل پر شود. در سال ۱۳۹۴ اعلام شد ۵۳ درصد ارزش سهم از محل مطالبات سود سنوات قبل پر شده است و برای پر کردن مابقی، دو سال به مشمولان فرصت دادند که با آورده نقدی، ۴۷ درصد مابقی را به قیمت اسمی واریز کنند. در این راستا فقط تعداد کمی از مشمولان واریز کردند و اکثریت واریز نکردند؛ بنابراین ارزش واقعی سهم ان‌ها در سبد سهام عدالت یک میلیون تومان نیست و حدود ۵۳۰ هزار تومان است.

فوت ۲۷ نفر در آسایشگاه کهریزگ به دلیل ابتلا به کرونا
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۱:۳۶

استاندار تهران گفت: در آسایشگاه کهریزک۱۴۷۰ نفر سالمند حضور دارند که تا این لحظه تنها ۲۷ نفر از این عزیزان فوت شدند و در مقایسه با آمار جهانی کم نظیر است.

سازمان بهداشت جهانی: هنوز نگران افزایش ابتلا به کرونا در جهان هستیم
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۰:۴۱

یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: هنوز ویروس در سراسر جهان وجود دارد که این باعث نگرانی می شوند و این سازمان هنوز نگران افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان است چزا که هنوز موارد بسیار زیادی در روسیه ، آفریقا ، قاره آمریکا و برخی از کشورهای آسیای جنوبی و چند کشور اروپایی گزارش می شود و ما نگران این مناطق هستیم.

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی یارانه بگیران
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۰:۱۳

فردا (شنبه ۱۰ خرداد ماه) آخرین مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران در ایام کروناست.

متقاضیان می‌توانند کدملی سرپرست خانوار را با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است به ۶۳۶۹ پیامک کنند تا وام یک میلیون تومانی آن‌ها تا ۲۲ خرداد ماه به حسابشان واریز شود.

ترامپ دستور محدود کردن شبکه‌های اجتماعی را امضا کرد
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۰:۱۲

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد جمعه فرمانی اجرایی را امضا کرد که با به چالش کشیدن مسئولیت شبکه‌های اجتماعی در قبال محتواها، این شبکه ها را محدود می‌کند. ترامپ گفت پیوندهای «راستی‌آزمایی» تصمیمات سردبیری توسط توییتر بود که به معنای فعالیت سیاسی توسط این شبکه اجتماعی است و باید به قیمت از بین رفتن مصونیت این شبکه‌ها در مقابل شکایت‌هایی که درباره محتواهای منتشر شده در آنان می‌شود، تمام شود.

روز سه‌شنبه پس از آنکه ترامپ با انتشار چند پیام در حساب خود در شبکه اجتماعی توییتر رای‌گیری پستی را مصداق تقلب دانست، این شبکه برچسبی را با عنوان «راستی‌آزمایی» حاوی یک پیوند به توییت‌های او اضافه کرد که آغاز درگیری لفظی میان رییس جمهوری آمریکا و این شبکه بود.

ماهاتیر محمد از حزب خود اخراج شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۰:۰۹

«ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر پیشین مالزی از «حزب بومی متحد مالزی» (برساتو) به دلیل نشستن در ردیف مخالفان دولت در یکی از نشست‌های پارلمان این کشور اخراج شد.

ماهاتیر محمد خود یکی از بنیان‌گذاران حزبش بود و سمت دبیری آن را داشت. اکنون «محی‌الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی رییس این حزب است.

به نوشته الجزیره، این اقدام محی‌الدین که با چالش‌هایی برای نخست‌وزیری خود روبرو است، از سوی ناظران به مثابه تلاشی برای تحکیم قدرت نگریسته می‌شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۰۹:۴۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان