arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

منابع طبیعی: جنگل خسرج خوزستان از محاصره آتش خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: آتش‌سوزی در جنگل خسرج به طور کامل مهار شده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: آتش‌سوزی در جنگل خسرج به طور کامل مهار شده‌است.

کوروش کیانی عصر جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: آتش‌سوی در جنگل خسرج در استان خوزستان از ظهر پنجشنبه آغاز شد و بخش عمده‌ای از آتش در همان روز خاموش شد اما با توجه به پوشش منطقه و علوفه خشک آتش به صورت لکه ای تا امروز جمعه در جنگل خسرج ادامه داشت.

وی افزود: صبح امروز دوباره آتش‌ در این جنگل شعله‌ور شد که با بسیج امکانات مهار شد و اکنون در حال خاموش کردن نقاط به صورت لکه‌ای و خنک‌سازی منطقه هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به دلایل آتش‌سوزی در این منطقه بیان کرد: در پی آتش زدن زمین کشاورزی از سوی فردی ، آتش به جنگل خسرج نیز سرایت کرد و موجب آتش‌سوزی شد فرد مذکور شناسایی و حکم بازداشت وی نیز صادر شده است.

وی افزود: با توجه به نوع آتش‌سوزی و وضعیت منطقه نیاز به اعزام بالگرد آبپاش به منطقه نبود و با استفاده از امکانات موجود آتش در جنگل خسرج مهار و منطقه ایمن سازی و خنک‌ شد.

مسیر خسرج جاده‌ای به طول ۴۵ کیلومتر است و ۲۳ روستا در این مسیر وجود دارد، این جنگل دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

مساحت جنگل خسرج ۵۰ هزار هکتار است که ۲۶ هزار هکتار آن در محدوده حمیدیه قرار دارد و باقی این جنگل در محدوده شهرستان شوش واقع است.

نظرات بینندگان