arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

چین تایوان را به استفاده از گزینه نظامی تهدید کرد

دو مقام ارشد چینی روز جمعه تایوان را به استفاده از گزینه نظامی برای جلوگیری از استقلال آن تهدید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش آرتی عربی، «لی ژو چنگ» رئیس ستاد مشترک شورای نظامی مرکزی چین روز جمعه در سمیناری به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصویب قانون ضد استقلال طلبی که در تالار بزرگ خلق در پکن برگزار شد، گفت: در‌ها به روی عملیات نظامی علیه تایوان که پکن اصرار دارد متعلق به کشور چین است، همچنان باز است.

به گزارش شفقنا، وی اظهار کرد: اگر فرصت اتحاد مجدد مسالمت آمیز از بین برود، نیرو‌های مسلح مردمی و دولتی به همراه مردم تایوان، قاطعانه همه اقدامات لازم را به هدف خنثی سازی طرح‌ها و اقدامات جدایی طلبانه اتخاذ خواهند کرد.

این مقام نظامی چین در ادامه افزود: ما متعهدبه عدم استفاده از زور نمی‌شویم و حقمان در استفاده از همه تدابیر لازم برای تضمین ثبات و کنترل اوضاع در تنگه تایوان محفوظ است.

از طرف دیگر «لی چان چو» رئیس کمیته دائم شورای ملی حزب خلق چین که سومین مقام ارشد حزب کمونیست حاکم در این کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد که توسل به روش‌های نامسالمت آمیز در قبال تایوان، گزینه آخر است.

وی خطاب به نیرو‌های حامی استقلال تایوان گفت: مسیر استقلال تایوان به بن بست منتهی می‌شود و به چالش کشیدن این قانون مستوجب مجازات سختی خواهدبود.

قانون ضد استقلال طلبی که در سال ۲۰۰۵ میلادی تصویب شد، به دولت چین اجازه قانونی اقدام نظامی علیه تایوان در صورت استقلال آن و یا در صورت نزدیک شدن به این هدف را می‌دهد.

تایوان از زمان پایان جنگ داخلی چین در سال ۱۹۴۹ میلادی، همچنان خارج از کنترل دولت این کشور است.

نظرات بینندگان