arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۴۰۲
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

روایت متفاوت دوست رومینا اشرفی از ماجرای قتل: رومینا گفت به تو چیزی می‌گویم اما هرگز به پدرم نگو؛ اگر پدرم بشنود مرا می‌کشد / گفت «بهمن با یک لایو اینستاگرامی مرا تهدید می‌کند»

مونا با لحن کودکانه‌ای به روزنامه اینترنتی «فراز» می‌گوید: «رومینا به من گفت که در اینستاگرام در لایوی شرکت کرده و در آن زمان بهمن همه آن لایو را ضبط کرده است و حالا با آن مرا تهدید می‌کند.» بر اساس اظهارات مونا، رومینا حتی هنگامی که با بهمن صحبت می‌کرد از جانب وی تهدید می‌شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روایت متفاوت دوست رومینا اشرفی از ماجرای قتل: رومینا گفت به تو چیزی می‌گویم اما هرگز به پدرم نگو / بهمن با یک لایو اینستاگرامی مرا تهدید می‌کند / اگر پدرم بشنود مرا می‌کشد

روزنامه اینترنتی «فراز» نوشت: حالا بیشتر از یک هفته از قتل رومینا اشرفی به دست پدرش می‌گدرد. قتلی که با عنوان «قتل‌های ناموسی» از آن نام برده می‌شود، اما شاید عنوان درست‌تر برای آن این باشد که با نوعی از قتل‌های خانوادگی مواجه هستیم که می‌توان آن را «زن کشی» نامید.

واکنش‌ها به این خبر از همان ابندا بسیار بود. سم کم رومینا که هنوز ۱۴ ساله نبود، روند وقوع ماجرا و بیش از آن موضوع قتل به دست پدر موارد بسیار دیگری را نیز به روند اطلاع رسانی افزود.

بیشتر بخوانید:

اعلامیه ترحیم رومینا اشرفی یکی دیگر از مواردی بود که به حاشیه‌های این قتل خانوادگی اضافه کرد. در حالی نام پدر و همه وابستگان مرد این مقتول نوجوان در اعلامیه وجود داشت که هیچ نام و صدایی از مادر شنیده نمی‌شد. مادری که حداقل تا ۵ روز پس از قتل نیز نام و صدایش وجود نداشت.

در مدتی که «رعنا دشتی»، مادر رومینا سکوت کرده بود و بسیاری منتظر صحبت‌های تنها زن آن خانه بودند روایت‌های متناقضی به گوش می‌رسید که به شایعات دامن می‌زد.

خبرنگار «فراز» با حضور در محله‌ای که «رومینا» روزگاری در آن رفت‌وآمد داشت، به گفتگو با دوست وی پرداخته است. تا به این ترتیب شاید بتوان به زاویه دیگری از زندگی رومینا دست یافت. این که چطور رومینا دختری از روستایی آرام و کوچک با اهالی که به مصلحت جویی و آرامش شهره هستند ناگهان خبر قتل فجیعش توسط پد، ملی می‌شود و حتی در نهایت یونیسف را نیز به واکنش وا می‌دارد، شاید برای بسیاری عجیب بود. برای درک بهتر آن چه در آن جامعه رخ داده و در نهایت چرا پدری باید دست به قتل تنها دخترش بزند و چرا رومینا باید فرار از خانه را به بودن در آن ترجیح دهد از جمله سوالاتی بود که تنها با حضور و گفتگو با خانواده و دوستان شاید می‌توانستیم به پاسخ‌هایی برای آن برسیم.

«مونا محمدی» از دوستان رومینا، نوجوان ۱۴ ساله است که به گفته مادرش از کودکی با آن‌ها رابطه خانوادگی داشته اند. او در مصاحبه با فراز از گفت‌وگوی کوتاهی که با رومینا داشته است می‌گوید. گفت‌وگویی که هنگام بازگشت از مدرسه یا یکدیگر داشته‌اند و شاید در آن زمان هیچ یک گمان نمی‌کردند که روزی سر رومینا را بر باد دهد.

رومینا گفت بهمن تهدیدش می‌کند

مونا می‌گوید «در تاریخ ۵ اردیبهشت با تماس مدیر مدرسه برای کاری با رومینا به مدرسه رفتیم. در مسیر بهمن خاوری، کسی که حالا به عنوان یکی از متهمین و عوامل قتل رومینا در بازداشت به سر می‌برد، سوار بر موتور جلوی مدرسه پرسه می‌زد.» او می‌گوید وقتی از رومینا پرسیدم که آن پسر اینجا چه می‌کند در جواب گفت: «چیزی به تو می‌گویم، اما به پدرم هرگز نگو!»

او در ادامه با لحن کودکانه‌ای می‌گوید: «رومینا به من گفت که در اینستاگرام در لایوی شرکت کرده و در آن زمان بهمن همه آن لایو را ضبط کرده است و حالا با آن مرا تهدید می‌کند.» بر اساس اظهارات مونا، رومینا حتی هنگامی که با بهمن صحبت می‌کرد از جانب وی تهدید می‌شده است.

بر اساس مکالمه‌ای که میان خبرنگار فراز با مونا صورت گرفته است، او با شنیدن تهدید شدن رومینا توسط بهمن علت این که چرا به پدرش نمی‌گوید را جویا شده و رومینا در جواب گفته است: «اگر پدرم بشنود خیلی عصبانی خواهد شد و من را می‌کشد!»

مونا که در زمان مرگ دوستش با تماسی خود را به خانه او می‌رساند، و آخرین دیدارشان وقتی است که پیکر بی‌جانش را به امبولانس انتقال می‌دهند در مورد روابط رومینا با پدرش می‌گوید: «رابطه او با پدرش خوب بود. دوستش داشت، اما رومینا می‌گفت که خیلی از پدرش می‌ترسد.»

در ادامه مادر مونا محمدی نیز در حالی که مدام می‌گوید رومینا را تهدید کردند، رومینا را با تهدید بردند حرف‌های دخترش را تصدیق می‌کند و ادامه می‌دهد ما از گذشته خانواده رومینا را می‌شناختیم. پدر رومینا همچین مردی نبود، مادرش این چنین نبود. اصلا اینطور خانواده‌ای نبودند. او در تعریف و تمجید از رومینا نیز می‌گوید: «رومینا هم اصلا دختری نبود که عاشق پسری بشود!»

روایت مونا به عنوان دوست رومینا به ابعاد عجیب ماجرا اضافه می‌کند و با سخنان بهمن به عنوان پسری ۲۹ ساله که با دختری ۱۵ سال کوچک‌تر وارد رابطه شده است در تناقض جدی است، اما نمی‌توان به راحتی از کنار سخنانش گذشت. با نگاهی به گفته‌های مونا، شاید بتوان گفت: صحبت‌های او صادقانه‌ترین روایت از زندگی کوتاه رومیناست و رنگ و بوی صحبت‌های آدم‌های دیگر دخیل در پرونده را چندان ندارد.

به نظر می‌رسد همچنان موارد بسیاری در پرونده رومینا وجود دارد که ابعاد ماجرا را می‌تواند عجیب‌تر نشان دهد. رومینا ۱۴ ساله اکنون در حالی در خانه ابدیش خفته است که شاید تنها کسی بود که می‌توانست تمام حقیقت را آشکار کند. حقیقتی که به نظر می‌رسد حالا چنان پازلی است که قطعات آن به سختی باید در کنار هم قرار بگیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۴۲
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
63
فکر نمی کنم کسی با اون همه خال کوبی روی سر و گردن بویی از عشق و دوست داشتن برده باشه ، کسی که دختری بی گناه و معصوم و از یک طرف گریزان از خانواده و پدر رو طعمه هوس و امیال جنسی کرده می بایست بیشترین مجازات رو برای این دزد ناموس در نظر گرفت
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
13
51
پدری که از پدر بودن فقط سربریدن بلد باشد کارش به همین جا می کشد دختری که فقط از پدرش بترسد و نتواند در هنگام لزوم به او پناه ببرد واقعا چگونه پدری است از پدر بودن فقط ترساندن را بلدیم از برادری فقط هراس افکندن در دل خواهرانمان را بلدیم کاشکی کمی هم دلسوزشان باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
14
21
چرا کسی به این موضوع اشاره نمی کند که چرا یک کودک با یک مرد ارتباط داشته؟ فمنیست از نوع مسخره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
18
32
متاسفانه همه سعی دارند ماجرا به صورت عجیب و ناشناخته بماند . غافل از اینکه حتی اگر پای آدم فضایی ها و یوفو هم در میان باشد ، تربیت غلط پدر و ترسو بودن و گردن کلفتی برای زن و دختر و تفکر احمقانه ی او که متاسفانه با نام اشتباهی غیرت باعث و بانی این جنایت است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
5
27
در حالی نام پدر و همه وابستگان مرد این مقتول نوجوان در اعلامیه وجود داشت که هیچ نام و صدایی از مادر شنیده نمی‌شد

در خیلی از استان ها آگهی های ترحیم همین طوری است
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
7
34
عدم ارتباط صحیح فرزند با خانواده، به همین سادگی ، پدری که که زمینه صحبت کردن با فرزند را فراهم نکرد و فرزندی که جرات صحبت کردن با پدر را نداشت. وقتی نتوانستید گفتمان کنید باید دست به قتل و جنایت بزنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
3
46
این پسر رو نباید آزاد بگذارند. پدرش هم که اشک تمساح میریخت برای اون دختر بچه، مقصره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
2
34
اين گفته ها حقيقت دارد من باور مي كنك پليس بصورت تخصصي بايد اين مردك را بازجوئي و پرده از اين راز بردارد .
محمدرضا
|
Netherlands
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
5
7
روزنامه اینترنتی «فراز» ؟
بیشتر شبیه قصه پردازی است تا خبر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
2
30
پلیس فتا می تواند کمک کند بنظرم در مورد صدق گفته های این دختر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
3
37
باید اون خاوری را به اشد مجازات برسانند چون او رومینا را به اجبار با خودش همراه کرده در صورتی که حق نداشته بدون اجازه پدر ، دختر را با خود ببرد و اون دختر از ترس پسره با او همراه شده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
27
10
این پرونده باید هر چه سریع‌تر بسته شه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
8
18
پدری که اینفدر تعصب دار د چرا دحترش تنها به مدرسه فرستاده تا در راه مدرسه گرفتار چنین کفتاری بشود هرچند پدر دختر از نظر روانی نمی تونه یک فرد سالم باشد و دریک جنون انی وتحریکات اقوام این دختز را کشته
رضویان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
11
39
اگر روشنفکر نماها بگذارند مشخص است که قاتل اصلی همین پسر لاابالی است که این مرحومه را تهدید و فریب داده است.
نم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
1
4
اظهارات دوست مقتول باید بررسی شود.
اگر اظهارات دوست مقتول درست باشد، در واقع مقتول با توجه به وضعیت سنی فاقد اراده و فاقد قدرت تصمیم گیری و کنترل وی در دست بهمن بوده است.
همچنین باید بررسی شود ،اگر بین بهمن و پدر مقتول مکالمه ای انجام شده است ، محتوی آن مکالمه چه بوده است ، چون ممکن است مطالبی بیان شده باشد که در نوع رفتار پدر پدر مقتول اثر مستقیم داشته باشد.
وضعیت سابق اخلاقی و رفتاری بهمن و نحوه حضور او در فضای مجازی هم باید بررسی شود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
5
این دختر درسنین اولیه بلوغ قراداشته با اینکه کار فرارش را باخاوری قبول نداشتم اما یک دختر در چنین سنین حساسی نیاز به اعتماد ومحبت از سوی پدر ومادر رو داشت وپدر باید به دختر حق می داد هم پدر مرحومه وهم بهمن خاوری به دلیل اینکه غرایز نفسانی اش را به احساسات یک دختر 14 سال ارجهیت داد مقصر هستند وباید مجازات شوند والسلام
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
14
8
چرا کسی اعتراض نمی کندکه چرا یک مرد ۳۲ساله بایک دخترنوجوان ارتباطرقرارمیکند وموجب فراری شدن اوازخانه وآشیانه می شودونیزآن راتهدیدمی کند ؟ ولی پدردل سوز راکه به علت بی آبروشدن خودودخترش درمحیط کوچک روستا جنون آنی گرفته توبیخ ومحکوم می کنند؟ آیا نباید به عامل اصلی()
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
8
6
چرا کسی اعتراض نمی کندکه چرا یک مرد ۳۲ساله بایک دخترنوجوان ارتباطرقرارمیکند وموجب فراری شدن اوازخانه وآشیانه می شودونیزآن راتهدیدمی کند ؟ ولی پدردل سوز راکه به علت بی آبروشدن خودودخترش درمحیط کوچک روستا جنون آنی گرفته توبیخ ومحکوم می کنند؟ آیا نباید به عامل اصلی()
فرهاد صمدی نارمکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
4
☆☆☆《کاربران عزیز 》☆☆☆
استِدعا میکنم توجه فرمائید.
ازاین اتفاق ها (ماجرای رومینا)قبلاً هم دراین مملکت افتاده
(چه بساخیلی زیاد).
آیا وقت این نرسیده رهبران ما برای این وضعیّت درجامعه یمان کاری کنند یاحداقل قانونی محکم بگذارند.
ناسلامتی ماکشور ومردمی هستیم که ادعای فرهنگ وتمدن
چندین هزار ساله را داریم ولی درجامعه یمان دوستی های پنهانی ی قبل ازازدواج و فراری دادن دختراز خانه ی پدری متاسفانه
درجامعه ای که خودرا مهد تمدن ها حساب میآورد (داره ی راه کار غلط می شه برای ی عدّه جاهلی که درامرازدواج جواب منفی به هِشان داده می شود). ومهمتراینکه کدام پیامبرالهی وکدام امام معصوم همچین کار ناشایست وسنت وروش ازدواج کردن(دختر فراری دادن)را برای خود پیش گرفته بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟............(الی یوم القیامه).
درآخر این رابگویم بازتاب بی اهمیّتی مسئولین ما دراین مورد که یکی از ضعف های جامعه یمان
میباشد میشود《 قتل رومینا توسط پدر 》.یاعلی مدد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
7
2
پدرش ضدزن بوده و مدام آزارش میداده و کتکش میزده. وقتی به دنیا اومده بوده رفته بکشدش. همش به زنش میگفته به بچه یاد بده خودکشی کنه! خونه جهنم بوده و این بچه از دست پدر پلیدش به یه غریبه پناه برده که بهش قول محبت و شادی و آرامش داده. پدر داس به دست از یک ماه قبلش برنامه داشته و مطمئن شده که حکمش قصاص نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
9
چرا فقط پدر مجازات بشه؟ ایا اون پسر مقصر نیست اونی که دخترک معصوم و تهدید میکرد دختر از ترس پدرش این کارو میکنه واخر مرگ قسمت این دختر معصوم باید باشه اخه وجدان انسانها کجا رفته آخرش جز بوی نامردی
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
25
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
3
5
خاک تو سر پدره....باید اعدام بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
3
1
نضر من این تیت که این دختر خوب تر بیت نشده است با ید پدر ومید پدر وما در او را اگا ه می کر دن که حد ومره محرم ونا محر م رابدا ند که دست به ا ین کار نا مشرو نز ند در هر حال خدا از گنا هش بگز رد
نظرات بینندگان