arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با کرونا

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا مهمترین اقدامات این پلیس در راستای مقابله و کنترل ویروس کرونا و عملیاتی کردن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین اثرات مثبت اقدامات در ساماندهی و بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار کالاهای بهداشتی را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا مهمترین اقدامات این پلیس در راستای مقابله و کنترل ویروس کرونا و عملیاتی کردن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین اثرات مثبت اقدامات در ساماندهی و بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار کالاهای بهداشتی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در خصوص مهم ترین اقدامات پلیس امنیت اقتصادی ناجا در راستای کنترل و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از زمان اعلام شیوع کرونا، افراد فرصت طلب و سودجو با سوءاستفاده از فضا و وضعیت به وجود آمده اقدام به قاچاق و احتکار کالاهای بهداشتی کرده و باعث التهاب روانی در جامعه شدند بنابراین پلیس امنیت اقتصادی قرارگاه عملیاتی مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی را با حضور فرمانده ناجا راه اندازی کرد و قرارگاه فرعی نیز در تمامی استان ها فعال شد و در نهایت برخورد با محتکران این اقلام در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از آنجایی که پیش بینی، پیشگیری، کنترل و مقابله هدفمند با قاچاق و احتکار کالاهای اساسی عامل مؤثر در کاهش استرس شهروندان بود، با تلاش کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طرح تشدید مقابله با احتکار کالاهای بهداشتی در سطح کشور از اول اسفند سال ۹۸ اجرا و کماکان ادامه دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه این پلیس به عنوان یک پلیس تخصصی مهم در پیشگیری و مقابله با انواع جرایم اقتصادی در تمامی ابعاد اقتصادی جامعه تاثیرگذار است، گفت: از زمانی که موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور مطرح شد، مسئولان پلیس امنیت اقتصادی برابر تدابیر اندیشیده شده به عنوان یک عضو ثابت و تاثیرگذار در ستاد ملی مقابله با کرونا حضور داشتند و مصوبات مربوط به ناجا را به نحو احسن اجرا کردند.

سردار مقیمی عنوان کرد: یکی از وظایف مهم پلیس امنیت اقتصادی در این شرایط مقابله و مبارزه بی امان و جدی با سودجویان و احتکار کنندگان کالاهای بهداشتی که به امید سودهای کلان اقدام به احتکار و گرانفروشی کالاهای بهداشتی می کردند، بود بنابراین باید کاری می کردیم که آحاد مردم، به ویژه سفیران سلامت و کادر درمان بتواند با آرامش، روحیه بالا و بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی با تمام توان لجستیکی و بهره گیری از ظرفیت های خود و بنابر درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در موضوع برخورد با محتکران و گرانفروشان، مراکز توزیع و ... ورود پیدا کرد، گفت: در این راستا ۲۱۸ هزار و ۸۹۰ باب مرکز پخش کالاهای بهداشتی، انبار و داروخانه در سطح کشور که در خصوص گرانفروشی و احتکار گزارش شده بود را به صورت دقیق مورد رصد و پایش قرار دادیم؛ در وهله اول هفت هزار و ۷۷۷ مرکز متخلف شناسایی و پلمب و ۴۹۰ دستگاه انواع خودروی متخلف توقیف شد.

سردار مقیمی ادامه داد: از ابتدای طرح مقابله با احتکار کالاهای بهداشتی هم با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی بیش از ۱۹۱ میلیون و ۵۷۸ هزار عدد انواع کالاهای بهداشتی به همراه بیش از سه میلیون لیتر انواع ضدعفونی کننده با مواد شوینده و بیش از ۲۱۷ تن پودر لباسشویی در سطح کشور کشف شد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت و درمان و در استان ها به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل شد، عنوان کرد: در این رابطه یک هزار و ۹۳۴ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پلیس امنیت اقتصادی به دلیل انعطاف پذیری در ماموریت ها به خوبی توانست پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان (احتکار و گرانفروشی کالاهای ضروری و اساسی مردم) را هم به خوبی مدیریت کند که این انعطاف پذیری و آمادگی ۱۰۰در صدی از مزیت و برجستگی های پلیس اسلامی است.

سردار مقیمی تاکید کرد: در این راستا تدابیر و رهنمودهای فرمانده ناجا تاثیرات فراوانی داشت و مردم ولایتمدار، دولت و سایر یگان های انتظامی خالصانه و با توان نیز پای کار بودند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن قدردانی از کادر درمان و همچنین همکاری خوب مردم در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: اکنون باید بیش از گذشته قدردان و خدمتگزار مردم ایران اسلامی باشیم چراکه مردم به خوبی با نیروهای خدمتگزار همراه و همسو بودند و در کاهش شیوع این ویروس منحوس نقش تاثیرگذاری داشتند.

سردار مقیمی ضمن اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس امنیت اقتصادی ناجا در مقابله و مبارزه جدی و بی امان این پلیس با انواع جرایم اقتصادی از هموطنان خواست: در صورت آگاهی و مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و غیر قانونی اقتصادی از سوی افراد سودجو و متخلف موضوع را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

نظرات بینندگان