arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزئیات تصمیم جدید ایران درمورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی / انجام قرعه‌کشی خودروهای فروش فوق‌العاده از شنبه آینده / مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟ / تصمیم جدید ایران در مورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزئیات تصمیم جدید ایران درمورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی / انجام قرعه‌کشی خودروهای فروش فوق‌العاده از شنبه آینده / مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟ / تصمیم جدید ایران در مورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

زیر پوست اخبار: دیروز -یک‌شنبه- همچنان آتش در قلب کوههای زاگرس روشن بود و بر اساس اعلام گزارش‌ها، منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه همچنان در شعله‌های آتش سوخت به گونه‌ای که 10 درصد از جنگل‌های این منطقه به طور کامل از میان رفت. در وضعیت بحرانی کنونی رشته کوههای زاگرس به نظر می‌رسد ضروری است که دولت و نهادهای نظامی تلاشی دو چندان را در مسیر کنترل حریق به کار بگیرند تا از تداوم زیان‌های بیشتر جلوگیری به عمل آید. واقعیت امر این است که از میان رفتن جنگل‌های زاگرس در بلندمدت به ضرر تمام کشور خواهد بود؛ زیرا حدود 40 درصد از آب شیرین کشور از آن تامین می‌شود. در سطحی دیگر، دیروز همچنان روند تداوم رد اعتبارنامه نمایندگان مجلی ادامه دشت و این ‌بار نوبت به غلامرضا تاجگردون و کاظم دلخوش رسید که اعتبارنامه‌هایشان فعلا تایید نشود.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انجام قرعه‌کشی خودروهای فروش فوق‌العاده از شنبه آینده: طبق اعلام شرکت‌های خودروساز، احزار هویت و ثبت‌نام خودروهای سری اولیه فروش فوق‌العاده تا روز چهارشنبه ادامه داشته و روز شنبه ۱۷ خردادماه قرعه‌کشی این خودروها انجام می‌شود. ثبت‌نام ۱۱ محصول ارائه شده برای طرح فروش فوق‌العاده که از هفته گذشته آغاز شده است تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد. پس از روز پایانی ثبت نام، سایت بسته و روز شنبه ۱۷ خرداد ماه فرآیند قرعه‌کشی انجام خواهد شد.  اسامی افرادی که اسم آن‌ها دربیاید، اعلام و از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و ظرف مدت ۴۸ پس از اعلام اسامی، زمان دارند تا نسبت به واریز و تکمیل وجه اقدام کنند. اگر فردی در قرعه کشی برنده شده و وجه مورد نیاز را تامین نکند، تا دو سال از شرکت در فرآیند ثبت نام محروم می‌شود.

رد اعتبارنامه تاجگردون و دلخوش در مرحله اول: اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون و کاظم دلخوش که چندی پیش حواشی درباره آنها مطرح شد به تائید مجلس نرسید. پیشتر روح الله نجابت در توئیتی نوشته بود تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه این دو نماینده اعتراض کردند. غلامرضا تاجگردون و کاظم دلخوش از جمله نمایندگانی بودند که از چند روز پیش حرف و حدیث زیادی درباره اعتبارنامه آنها مطرح شد و آنطور که روح الله نجابت در توئیتی نوشت تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه این دو نماینده اعتراض کردند.

مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که مشمولان بیمه بیکاری کرونا از این هفته به حساب آنها واریز می‌شود اما روایت‌های مختلفی از مبلغ وجود دارد. شنیده‌ها حاکی از این است که ماهانه ۸۲۵ هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری کرونا پرداخت می‌شود. با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت برای حمایت از معیشت کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، تزریق پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری تصویب کرد. به گزارش ایرنا، برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند.

سهام بورسی و سهام عدالت وثیقه تسهیلات کارت اعتباری می‌شود: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از امکان تبدیل شدن سهام بورسی و سهام عدالت به وثیقه تسهیلات کارت اعتباری خبر داد. وی افزود: با توجه به ارزنده بودن بخش عمده‌ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، به بانک‌ها توصیه می‌کنم درقبال وثیقه گرفتن سهام آزاد شده، در چارچوب ضوابط خود، معادل درصدی از ارزش آن، به دارندگان سهام که نیاز به منابع مالی دارند، ولی قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری برای خرید بدهند.

تصمیم جدید ایران درمورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی: در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی، ایران احتمالا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال می‌کند. مقامات ایرانی در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و همچنین روشن شدن گامهای بعدی اقدام در این زمینه، تصمیم گرفته‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور دیگری ( احتمالا فرانسه ) ارسال کنند.

شهروندان از خرید محلول‌های ضدعفونی کننده تکنام و گل آرای خودداری کنند: دکتر فرزانه فرجیان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: محلول ضدعفونی کننده سطوح با نام تجاری «تکنام» و محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری« گل آرای» به دلیل عدم کسب مجوز و نداشتن پروانه بهداشتی ساخت غیرقابل مصرف است. وی افزود: شهروندان برای حفظ سلامت و ایمنی خانواده خود مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خود را حتما از داروخانه ها تهیه و در هنگام خرید نیز توجه کنند که محصول مربوطه دارای نشان سازمان غذا و دارو و پروانه ساخت باشد.

در آتش سوختن اراضی منطقه حفاظت شده خائیز: سرهنگ «جمشید محبت خانی»، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، با بیان اینکه تا کنون یک دهم از اراضی منطقه حفاظت شده خائیز دچار حریق شده است، گفت: عدم برخورداری سازمان‌های متولی از امکانات مناسب و صعب العبور بودن منطقه مانع از مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به سایر مناطق شده لذا صدمات قابل توجهی به بخش عظیمی از طبیعت وارد شده است.

تاکید قالیباف بر بی‌حاصل بودن مذاکره و سازش با آمریکا از منظر مجلس یازدهم: محمدباقر قالیباف، رئیس مجش یازدهم در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: مجلس یازدهم، استکبارستیزی را، هم آرمانی اعتقادی و هم منفعتی راهبردی می داند و مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را، بی حاصل و پرضرر ارزیابی می کند. راهبرد ما در برخورد با آمریکای تروریست، تکمیل زنجیره انتقام خون شهید سلیمانی است.

۲۵۱۶ ابتلا و ۶۳ فوتی جدید کرونا در کشور: سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح آخرین موارد بروز کووید-۱۹ در کشور گفت: با شناسایی ۲۵۱۶ مورد جدید این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱۴۶۶ نفر رسید. دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

اعزام بالگردهای هوانیروز ارتش و سپاه برای اطفای حریق جنگل‌های بوشهر و خوزستان: مدیر بحران وزارت دفاع گفت: با دستور اکید رئیس جمهوری و با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگردهای هوانیروز ارتش و سپاه جهت اطفای حریق جنگل‌های استان بوشهر و خوزستان به این مناطق اعزام شدند. جواد مصطفایی مدیر بحران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر اظهار کرد: طی هفته گذشته نیز 7 فروند بالگرد از ظرفیت یگان‌های بالگردی ارتش و سپاه جهت اطفای حریف جنگل‌های گچساران، بهبهان و دهدشت به این مناطق اعزام شده بودند.

 

نظرات بینندگان