arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
براساس تازه‌ترین پژوهش‌ها:

سردرد و تشنج؛ نشانه‌ای جدید از ابتلا به کرونا

براساس تازه‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته، نه تنها گلو درد، تب و از بین رفتن حس بویایی بلکه بروز سردرد و گاهی تشنج نیز می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد کرونا روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و عوارض عصبی را ایجاد می‌کند.

به نقل از هندوستان تایمز، براساس تازه‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته، نه تنها گلو درد، تب و از بین رفتن حس بویایی بلکه بروز سردرد و گاهی تشنج نیز می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

گلو درد، تب خفیف و خستگی از شایع‌ترین علائم کووید ۱۹ به حساب می‌آیند؛ آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که سردرد نیز می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد.

بیشتر بخوانید:

این بررسی مروری که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده، حکایت از آن دارد که بیماران SARS-CoV-2 از سردرد نیز شکایت داشته‌اند.

به گفته محققان، این ویروس به سیستم عصبی مرکزی بدن آسیب می‌زند؛ دانشکده پزشکی ییل در ایالات متحده نشان می‌دهد در حالی که علائم تنفسی کووید ۱۹ به خوبی محرز شده، عوارض عصبی کروناویروس به خوبی شناخته نشده است.

براساس مطالعات صورت گرفته بر MERS-CoV و SARS-CoV-1، دانشمندان دریافتند که کروناویروس جدید ممکن است از طریق چندین مسیر وارد سیستم عصبی شود، از جمله اتصالات نورون‌های آلوده و از طریق اعصاب بویایی که بینی و مغز را به هم وصل می‌کند.

طبق گفته محققان این ویروس با تأثیرگذاری بر دیواره‌های داخلی رگ‌های خونی در بدن ما پخش می‌شود و این رگ‌های خونی با آلوده کردن سلول‌های ایمنی به نام لکوسیت‌ها به مغز ما می‌رسند که می‌توانند از غشای فیلتر محافظ به نام سد خونی مغزی عبور کنند.

با بیان این مطلب، جامعه علمی به دنبال شواهد بیشتری برای تأیید علائم جدید کووید ۱۹ است.

دانشمندان در این تحقیق نوشتند: تشخیص زودرس نقص‌های عصبی ممکن است منجر به بهبود نتایج بالینی و الگوریتم‌های درمانی بهتر در مبتلایان به ویروس کرونا شود.

منبع: فارس

نظرات بینندگان