arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

پذیرش ۶۴ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی ناجا

معاون بهداد ناجا با اشاره به آماده باش و بسیج نیروها و تجهیزات مراکز درمانی ناجا از ابتدای شیوع کرونا در کشور، اقدامات بهداشتی، درمانی، پیشگیری و پشتیبانی این معاونت در مدیریت بحران کرونا را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداد ناجا با اشاره به آماده باش و بسیج نیروها و تجهیزات مراکز درمانی ناجا از ابتدای شیوع کرونا در کشور، اقدامات بهداشتی، درمانی، پیشگیری و پشتیبانی این معاونت در مدیریت بحران کرونا را تشریح کرد.

 سردار محمد رضا حسینی در خصوص اهم عملکرد و اقدامات معاونت بهداد ناجا در راستای مقابله با بحران کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، قرارگاه مبارزه با کرونا ناجا با شعار "مالک دستهای خود باشیم" تشکیل شد و فعالیت خود را در چهار محور آموزشی، پیشگیری، پشتیبانی و درمانی در یگان های سراسر کشور از مرکز تا مرزهای دوردست آغاز کرد.

معاون بهداد ناجا تصریح کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت نیروهای مسلح با دولت در امر مبارزه با بیماری کرونا با تدابیر و حمایت‌های فرماندهی ناجا خوشبختانه این افتخار را داشتیم که در این مدت با اختصاص ۶۶۰ تخت، بالغ بر ۶۴ هزار بیمار کرونایی را در مراکز درمانی ناجا پذیرش کنیم.

وی گفت: از این تعداد، بالغ بر۳۷۰۰ نفر در بیمارستانهای ناجا بستری و حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت اقدامات پاراکلینیکی قرار گرفتند و حدود ۳۵۰۰ نفر پس از تکمیل درمان و بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

سردار حسینی با اشاره به همه‌گیری اخیر ویروس کرونا در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: بیمارستان فاطمه الزهرا (س) اهواز در حال حاضر به عنوان مرکز درمانی معین مراکز دانشگاهی استان به بیماران کرونایی خدمات رسانی می کند و تاکنون بالغ بر ۱۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز تحت درمان های سرپایی و بستری قرار گرفته اند.

همکاری ۷۴ تیم مراقبت سلامت ناجا با وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا

معاون بهداد ناجا ساماندهی و تشکیل ۷۴ تیم مراقبت سلامت متشکل از پزشک، پرستار و کارشناس و ... را از دیگر اقدامات این معاونت در عملیات مقابله با کرونا ذکر کرد و افزود: با هدف تقویت خدمات رسانی مراکز درمانی دانشگاهی کشور و تسریع در روند کنترل شیوع بیماری کرونا، تیم های مراقبت سلامت ناجا از یکم فروردین ماه با استقرار در مراکز درمانی و بهداد استان‌های سراسر کشور، کار خدمات رسانی به هموطنان را آغاز کردند.

پایش سلامت ۹۹ درصد کارکنان ناجا تحت سامانه غربالگری بیماری کرونا

سردار حسینی همچنین به راه اندازی سامانه غربالگری بیماری کرونا ویژه کارکنان و خانواده ناجا اشاره و از غربالگری ۹۹ درصدی کارکنان پایور و غربالگری ۹۸ درصدی کارکنان وظیفه تحت این سامانه خبر داد.

پیش‌بینی تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه از کرونا در مراکز آموزش، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

معاون بهداد ناجا در خصوص پیش بینی تدابیر لازم برای پیشگیری از کرونا در مراکز آموزش، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، پلیس‌های تخصصی و کلیه یگان‌هایی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، اجرای تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه در مراکز آموزشی و پادگان ها با اجرای طرح بیماریابی فعال به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: کلیه کارکنان پایور و مشمولان در این مراکز روزانه از نظر علائم تب، سرفه، درد عضله و مشکلات تنفسی تحت معاینه و غربالگری قرار گرفته و در صورت نیاز به بستری به مراکز درمانی ارجاع و در صورت تجویز استراحت، مشمولان دارای علائم مورد نظر در پادگان ها قرنطینه می شوند.

معاون بهداد ناجا اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از اداره کل بهداشت معاونت بهداد ناجا، کلیه اماکن مراکز آموزش و پادگان ها به طور روزانه تحت ضد عفونی و گندزدایی قرار می گیرند و آموزش‌های مرتبط با روش‌های گندزدایی و رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت محیط به کارکنان و مشمولان ارائه می شود.

سردار حسینی غربالگری کارکنان وظیفه جدیدالورود و اجرای دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آسایشگاه‌ها با ایجاد فاصله ایمن بین تختها، رعایت اصول و موازین بهداشتی در آشپزخانهها و اماکن تهیه و توزیع غذا را از دیگر اقدامات اجرایی پیشگیری از کرونا در این اماکن ذکر کرد.

توزیع ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی و مراقبت فردی در یگان‌های ناجا

معاون بهداد ناجا پیش‌بینی ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی و مراقبتی با هدف توزیع در یگان های مختلف ناجا را از دیگر اقدامات این معاونت در حوزه پیشگیری از کرونا عنوان و اظهار کرد: این بسته ها شامل ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده با اولویت در مراکز آموزشی و عملیاتی، مراکز درمانی و سایر یگان های ناجا توزیع شد.

اهتمام بیمارستان‌های ناجا به تبدیل تهدید کرونا به فرصت نوآوری و خوداتکایی

سردار حسینی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات مجاهدانه کادر درمانی بیمارستان های ناجا در رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی عنوان کرد: در مدت همه گیری کرونا در کشور و مشغله کادر درمان بیمارستانها، همکاران ما در بخشهای غیر درمانی نیز بی کار ننشستند و به ابتکار عمل و نوآوریهایی در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی و پوششهای مراقبتی پرداختند.

وی طراحی کیت تشخیصی کرونا در بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج)، طراحی و تولید ویلچر و برانکارد ایزوله در بیمارستان الغدیر تبریز، طراحی و تولید پوشش محافظ صورت در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) اهواز و تولید انبوه ماسک طبی در بیمارستانهای ولی عصر (عج) و سیدالشهدا (ع) را از جمله اقدامات نوآورانه بیمارستان های ناجا ذکر کرد.

پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ۱۶۵ در راستای کنترل بیماری کرونا

حسینی در ادامه سامانه ۱۶۵ صدای پزشک معاونت بهداد ناجا را ظرفیت خوبی در ارائه خدمات مشاوره و آموزش به خانواده ها دانست که در جریان همه گیری کرونا در کشور فعالیت این سامانه با هدف پاسخگویی به سوالات و ابهامات کارکنان و خانوادهها با محوریت بیماری کرونا به صورت شبانه روزی به اجرا درآمد.

معاون بهداد ناجا در پایان با بیان اینکه زمان مشخصی برای پایان کرونا متصور نیست، اظهار کرد: این معاونت همچنان به اجرای برنامه‌های آموزشی، پیشگیری، پشتیبانی و درمانی در زمینه مهار کرونا اهتمام ورزیده و در این راستا بازتوانی نیرو و تجهیزات درمانی را در دستور کار دارد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان