arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

محیط‌زیست: میزان سوختگی منطقه خائیز قابل محاسبه نیست

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ضمن تاکید بر اراده نیروهای این سازمان برای مهار آتش در خائیز گفت: میزان سوختگی در منطقه حفاظت شده خائیز هنوز قابل محاسبه نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، سرهنگ جمشید محبت‌خانی افزود: با توجه به حجم آتش سوزی در منطقه هنوز نمی توان میزان سوختگی و خسارت را برآورد کرد.

وی در خصوص میزان احتمالی خسارت ها اظهار داشت: در حال حاضر تمام اراده نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست برای مهار آتش است و برآورد خسارت در حال حاضر قابل محاسبه نیست.

محبت خانی گفت: برآوردهایی که از میزان خسارت ناشی از آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه و بویر احمد در رسانه ها منتشر شده است، تکذیب می شود.

منطقه خائیز در حوزه استحفاظی شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل ۳۳ هزار هکتار در سال ۷۷ در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت .

این منطقه با ویژگی های طبیعی تپه های ماهوری، کوهستانی و صخره ای با بارش سالیانه حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۶۷۰ میلی متر و ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا در محدوده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

بر اساس سرشماری سالانه حیات وحش، شمار گونه های جانوری منطقه حفاظت شده خائیز یکی از زیستگاه های منحصر بفرد کل و بز کشور از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است که دچار اتش سوزی شده بود.

نظرات بینندگان