arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

شهردار تهران: طرح ترافیک قطعا از شنبه هفته آینده اجرا می‌شود

شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح ترافیک از روز شنبه هفته آینده اعلام کرد: قطعا این طرح از روز ۱۷ خردادماه اجرا می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران: طرح ترافیک قطعا از شنبه هفته آینده اجرا می‌شود«پیروز حناچی» عصر دوشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده بین دستگاهی قرار بر این شد تا از شنبه ۱۷ خرداد ماه طرح ترافیک و همچنین طرح کاهش آلودگی هوا مجدد در پایتخت اجرا شود.

وی افزود: در اجرای مجدد طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت تلاش بر این است تا به گونه ای اقدام شود تا کارمندان بتوانند پیش از شروع طرح با وسیله شخصی در محل کار خود حاضر شوند.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای مجدد محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک وطرح کاهش آلودگی هوا) به طور قطعی از روز شنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه در پایتخت اجرا می شود، گفت: با هماهنگی انجام شده با نهادهای مسئول به طور حتم از روز شنبه ۱۷ خرداد ماه محدودیت‌های ترافیکی(طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا)   اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ تلاش می کنیم ساعت را طوری تنظیم کنیم که اگر افراد خواستند با وسایل نقلیه شخصی سرکار حاضر شوند و بعد از ساعت اداری هم خارج شوند، این همکاری در حوزه طرح ترافیک انجام شود.

طرح های ترافیکی تهران که از ۲۳ فروردین و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شده بود، قرار است از فردا سه شنبه دوباره اجرا شود.

به گزارش ایرنا، ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران به طور معمول اجرا می‌شد که پس از شیوع کرونا و به واسطه رعایت فاصله اجتماعی و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا  لغو شد تا شهروندان کمتر از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شرط ورود به  «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا»  که مالکان خودروها جریمه نشوند،  ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

نظرات بینندگان