arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

تماشا کنید: آماری در مورد جان باختگان آبان

رییس کمیسیون امنیت ملی در دوره دهم مجلس با ارایه آماری از خسارات جانی و مالی حوادث آبان ۹۸ ،تعدا کشته های این حوادث را ۲۳۰ نفر اعلام کرد . ۷ درصد در درگیری های مستقیم با نیروهای انتظامی جان باختندو ۱۶درصد در حمله به مراکز نظامی و انتظامی جان خود را از دست دادند.۳۱ درصد در حمله به مراکز عمومی مثل فروشگاه ها،پمپ بنزین ها ،بانک ها و مساجد جان باخته‌اند و ۲۰ درصد از جان باختگان در قالب نیروهای تامین کننده امنیت و نظم بوده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیسیون امنیت ملی در دوره دهم مجلس با ارایه آماری از خسارات جانی و مالی حوادث آبان ۹۸، تعدا کشته‌های این حوادث را ۲۳۰ نفر اعلام کرد. ۷ درصد در درگیری‌های مستقیم با نیرو‌های انتظامی جان باختندو ۱۶درصد در حمله به مراکز نظامی و انتظامی جان خود را از دست دادند.۳۱ درصد در حمله به مراکز عمومی مثل فروشگاه ها، پمپ بنزین‌ها، بانک‌ها و مساجد جان باخته‌اند و ۲۰ درصد از جان باختگان در قالب نیرو‌های تامین کننده امنیت و نظم بوده‌اند.

ذوالنوری اعلام کرد:۴۹۷ مرکز دولتی و بخش خصوصی مورد خسارت جدی قرار گرفت، ۴۲۲ خودرو مردم آسیب جدی دیدند و سوزختند،۲۳۰ خودرو دولتی و عمومی را آسیب دیدندو به ۵۶۹ خودرو و موتور نیرو‌های امنیتی و انتظامی آسیب زدند.۹۹۱ بانک یا تخریب شد یا آتش زدند، ۱۲۳ مرکز سوخت و تخریب شد.

بیشتر بخوانید و ببینید

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از جان مایه گذاشتند تا کسی آسیب نبیند، افزود: ۲۰۰ نفر مجروح شدند در این تجمعات و آمار مجروحان نیرو‌های امنیتی و انتظامی بیشتر از۵هزار نفر بود و این یعنی نیروی خود را صرف دفاع گذاشته بودند نه تهاجم.

نظرات بینندگان