arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

تماشا کنید: زنی که سلطان خاویار بود / سال ۱۳۴۰؛ بازداشت زنی که در ایران ناشناس و در دنیا به «سلطان خاویار» مشهور بود

در خرداد سال ۱۳۴۰ خبری در روزنامه اطلاعات منتشر شد که از بازداشت سلطان خاویار ایران حکایت می‌کرد. به نظر می‌رسد این خانم با امیرهوشنگ دولو قاجار، از دوستان و نزدیکان شاه، ارتباط فامیلی داشته است.با گشت و گذر در میان روزنامه‌های تاریخی می‌توان به سوژه‌های جذابی دست یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در خرداد سال ۱۳۴۰ خبری از بازداشت سلطان خاویار ایران منتشر شد. به نظر می‌رسد این خانم با امیرهوشنگ دولو قاجار، از دوستان و نزدیکان شاه، ارتباط فامیلی داشته است.

«اطلاعات» در جزییات این خبر آورده است: امروز خانمی که واسطه فروش خاویار ایران در بازار‌های دنیا بود به بازپرسی دیوان کیفر احضار شد. از صبح امروز با توجه به انتظاری که از چند روز قبل پیرامون احضار عده‌ای از متهمین پرونده شیلات در دادسرای دیوان کیفر وجود داشت، بانوی نسبتاً سالخورده‌ای که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت، در راهرو دادسرای دیوان کیفر دیده می‌شد.

بیشتر بخوانید و ببینید

ضمن تحقیق معلوم شد وی خانم دولو واسطه معاملات بزرگ شیلات ایران با بازار‌های دنیا می‌باشد.

در تحقیقات خبرنگار ما مسلم شد که خانم دولو که از صبح امروز مورد تحقیق قرار گرفته است واسطه انجام و خرید و فروش کلیه خاویار‌های ایران بوده است. به این معنا که قرارداد‌های مربوط به فروش خاویار ایران در بازار‌های دنیا توسط این خانم بسته شده است و کلیه خریداران خاویار در خارج برای خرید و یا انعقاد قرارداد با خانم دولو سرکار داشته‌اند و حتی در خارج این خانم معروف به سلطان خاویار ایران بوده است.

گفته می‌شود نامبرده در سوءاستفاده‌های انجام شده در شرکت شیلات و تحویل و تحول خاویار مرغوب و نامرغوب در شرکت شیلات دست داشته است. تحقیق از خانم دولو تا آخر وقت امروز ادامه داشت.

آخر وقت امروز خبرنگار ما اطلاع داد که نیم ساعت بعد از ظهر امروز بازپرس دیوان کیفر تحقیقات خود را از خانم احسان نیکخواه دولو خاتمه و قرار بازداشت نامبرده را به اتهام تصرف غیرقانونی و سوءاستفاده صادر کرد. خانم نامبرده به قرار بازداشت خود اعتراض کرد و پس از ترک بازپرسی تحویل زندان زنان گردید.

نظرات بینندگان