arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

احتمال اوج‌گیری کرونا و آنفلوانزا از پاییز در ایران

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همراهی مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: احتمال اوج‌گیری کرونا و آنفلوآنزا در ایران در پاییز وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا رئیسی ، اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی مردم، رعایت اصول بهداشتی و عمل به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از مهم‌ترین عواملی هستند که در مقابله با بیماری‌های واگیردار به‌ویژه کرونا بسیار مهم و اثرگذار هستند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» گفت: انتخاب یکی از اعضای هر خانوار و آموزش او به‌عنوان سفیر سلامت نه‌تنها در فرد و خانواده بلکه در کل جامعه اثرگذار است و می‌تواند منجر به مصون‌سازی جامعه و پیشگیری از همه‌گیری بیماری‌های واگیردار همچون کرونا شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: خوشبختانه مردم نسبت به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی قابل‌توجهی را از خود نشان داده‌اند که قطعاً این نوع رفتار اجتماعی در مهار هر نوع بیماری مثمر ثمر است.

رئیسی با هشدار نسبت به اینکه "در فصل پاییز امسال علاوه بر کرونا با شیوع آنفلو‌آنزا نیز مواجه هستیم" گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و اقدامات و اجرای طرح‌های این‌چنین می‌تواند در کنترل و کاهش شیوع آنفلو‌آنزا و کرونا بسیار مؤثر باشد و نقش تعیین‌کننده‌ای در جهت کاهش انتقال و قطع زنجیره این بیماری‌ها داشته باشد.

نظرات بینندگان