arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

نماینده مجلس: تخلفات تاجگردون به ۱۰ محور رسیده است / تهدیدها را هنوز به تخلفات اضافه نکرده‌ایم

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از جمله معترضان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون گفت: اسناد و مدارکی مبنی‌بر تخلفات عدیده آقای تاجگردون به دست ما رسید و این تخلفات و اسناد در 10 محور شامل موضوعات شخصی و ساختاری است که ما براساس آنها این اعتراض را اعلام کردیم و اسناد و مدارک را به شعبه 12 تحویل دادیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از جمله معترضان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب حوزه گچساران در گفت و گو با فرهیختگان، جزئیاتی از اسناد و مدارک و فرایند قانونی اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون را مطرح کرد. مشروح این گفت‌وگو در ادامه از نظر می‌گذرد.

با توجه به اینکه شما یکی از نماینده‌هـــای معترض به اعتبارنامه تاجگردون هستید، درباره ایرادات و واکنش‌هایی که به‌صورت تهدید مسلحانه به اعتراض شما صورت گرفت، توضیح دهید.

اسناد و مدارکی مبنی‌بر تخلفات عدیده آقای تاجگردون به دست ما رسید و این تخلفات و اسناد در 10 محور شامل موضوعات شخصی و ساختاری است که ما براساس آنها این اعتراض را اعلام کردیم و اسناد و مدارک را به شعبه 12 تحویل دادیم.

پس از اعتراض 6 نفر از نمایندگان به اعتبارنامه آقای تاجگردون و تحویل مدارک، کار بررسی اسناد نیز شروع شد اما درمقابل حرکت زشتی صورت گرفت که یک حرکت سازماندهی‌شده بود و طی این اقدام شماره‌های تلفن ما را به‌صورت وسیع در گروه‌های فضای مجازی شهرستان خود و برخی دیگر از مناطق پخش کردند.

پیامک تهدیدآمیز برای شما ارسال می‌شد؟

بله و ازسوی دیگر تماس‌های زیادی و در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های بسیاری دریافت کردیم؛ همان‌طور که در توئیتر نوشتم حجم پیامک‌ها حدود هزاران پیامک بود و این اغراق نیست؛ ‌البته این خیلی عجیب است چراکه قطعا ارسال پیامک‌ها به‌صورت خودجوش امکان نداشت.

درباره محتوای پیامک‌ها‌ و تماس‌ها هم توضیح دهید که چه رویکردی داشت و چه خواسته‌ای از شما داشتند؟

محتواها از برخوردهای دوستانه تا پیام‌های تهدیدآمیز بود؛ یعنی در دو محور تشکر و قدردانی بود و برخی مردم حوزه انتخابیه از ما برای این اقدام تشکر و تشویق به استقامت می‌کردند.

یعنی از گچساران هم پیام تشکر و قدردانی علیه این فساد تاجگردون داشتید؟

بله و بسیاری از آنها به‌شدت موافق بودند و مشخص بود این افراد نیز خواستار ادامه این اعتراضات هستند؛ اما محور دوم پیام‌ها بحث طرفداران ایشان بود که از تهدیدات نرم تا بحث برخورد مسلحانه را مطرح کردند؛‌ آنها حتی با برنو و اسلحه گرم نیز ما را تهدید کردند و اساسا رویکرد آنها تهدیدات این‌چنینی و نفرین‌هایی با ادبیات مذهبی بود.

این تهدیدات را ضمیمه اعتراضات خود در پرونده تاجگردون کردید؟

خیر، نیازی به این کار ندیدم. البته دوستان دیگری هم تماس گرفتند و تماس می‌گیرند تا این شماره‌ها را برای پیگیری در اختیارشان قرار دهیم؛ یعنی برخی نهادهای امنیتی و غیرامنیتی برای اخذ این شماره‌ها پیگیری کرده‌اند ولی ما شماره‌ها را تحویل ندادیم.

چرا؟

علت این است که من معتقدم شاید برخی از روی سادگی و ساده‌دلی این کار را کرده و ناخواسته و ندانسته این اقدام را انجام داده‌اند، بنابراین رویکرد من برخورد با کسانی که پیام دادند، نیست، بلکه بحث ما جلوگیری از فساد ساختاری و عاملان آن است و به همین دلیل محکم جلوی تاجگردون ایستادیم و معتقدیم اگر جلوی شخص آقای تاجگردون بایستیم به طریق اولی این بساط نیز جمع خواهد شد.

جزئیات این 10 محوری که اعتراضات خود را ذیل آن به شعبه تحویل دادید، چه بود؟

تحقیقات در شعبه و مجلس درحال بررسی است؛‌ لذا اجازه دهید بعدا این 10 محور را بیان کنم.

البته گفته می‌شود این اسناد و مدارک درباره تاجگردون تا حدود زیادی غیرقابل اعتنا است.

خیر، مدارک و اسناد ما جدی است و ما تلاش خود را می‌کنیم و امیدواریم نتیجه بگیریم.

قانون به‌صراحت بیان نکرده است که فصل‌الخطاب در بحث اعتبارنامه شورای نگهبان است یا مجلس، نظر شما چیست؟

قانون این موضوع به‌صورت متقن وجود دارد و می‌گوید اگر تخلفی از تاریخ انتخابات تا الان رخ داده که شورای نگهبان بررسی نکرده و فرد رای آورده است، ما می‌توانیم در بحث اعتبارنامه این نکات را لحاظ کنیم.

نکته بعد تخلفاتی است که قبل از انتخابات رخ‌داده اما به هر دلیلی به‌دست شورای نگهبان نرسیده یا شورا از این امر بی‌اطلاع بوده است، در این شرایط نیز ما می‌توانیم به اعتبارنامه رسیدگی کنیم و نص قانونی مشخص و فاقد مشکل است. ما نیز در این زمینه هم وظیفه قانونی، ملی و هم وظیفه شرعی خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.

نظرات بینندگان