arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

لنی نیهاوس آهنگساز فیلم‌های کلینت ایستوود درگذشت

سازنده آهنگ فیلم «نابخشوده» کلینت ایستوود که در ۲۰ فیلم با این کارگردان همکاری کرده بود، در ۹۰ سالگی درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازنده آهنگ فیلم «نابخشوده» کلینت ایستوود که در ۲۰ فیلم با این کارگردان همکاری کرده بود، در ۹۰ سالگی درگذشت.

 به نقل از ورایتی، لنی نیهاوس که در مسیر حرفه‌ای ۶۰ ساله خود در عرصه موسیقی از همراهی کردن استن کنتون هنرمند جاز و پاپ آمریکایی به آهنگسازی فیلم‌های کلینت ایستوود رسید، در ۹۰ سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت.

نیهاوس آهنگساز بیش از ۲۰ فیلم ایستوود بود. از جمله آثار سینمایی او می‌توان به موسیقی متن اوریجینال فیلم وسترن «نابخشوده» اشاره کرد که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده بود. او همچنین سازنده وسیقی متن فیلم بیوگرافیکی «پرنده» درباره چارلی پارکر و فیلم درام «پل‌های مدیسون کانتی» بود.

نیهاوس و ایستوود یکدیگر را سال ۱۹۵۳ در کالیفرنیا در حالی دیدند که هر دو طی دوران تنش‌های کره در ارتش حضور داشتند. نیهاوس در یکی از کلوب‌های پایگاه نظامی موسیقی جاز می‌نواخت و آنجا با ایستوود آشنا شد.

پیش از ارتش او مدت‌ها ساکسیفون آلتو می‌نواخت و بعدها به ساختن موسیقی روی آورد و به این ترتیب همراه استن کنتون معروف شد. او سال ۱۹۵۱ به بند کنتون ملحق شد و بعد از مدتی جدایی دوباره در سال ۱۹۵۴ به آن پیوست. او خودش تخمین می‌زد که بیش از ۱۰۰ آهنگ برای گروه موسیقی کنتون نوشته است.

وی همچنین با گروه خودش شش آلبوم ضبط کرد که در دهه پنجاه میلادی از موسیقی جز مدرن بهره می‌برد. در اواخر آن دهه او با جری فیلدینگ آهنگساز فیلم و تلویزیون آشنا شد و با او شروع به کار کرد که از جمله آثارش می‌توان به موسیقی سریال‌های تلویزیونی از جمله «قهرمانان هوگان» و «مک‌میلان و همسر» اشاره کرد.

چند سال پس از مرگ فیلدینگ در سال ۱۹۸۰ نیهاوس شروع به کار با ایستوود کرد که نخستین پروژه مشترک آن‌ها برای فیلم سال ۱۹۸۴ یعنی «طناب سفت» بود. بعد از آن وسترن «سوارکار سفید» و درام نظامی «هارت‌بریک ریج» از راه رسیدند.

نیهاوس همچنین آهنگساز چند پروژه تلویزیونی از جمله «ونسا در باغ» ایستوود برای «داستان‌های فوق‌العاده» ساخته استیون اسپیلبرگ، مینی سریال دو قسمتی «تایتانیک» محصول سال ۱۹۹۶ و «ماه کومانچی» بود. او برای فیلم جز «زندگی لوکس» سال ۱۹۹۴ برنده جایزه امی شد و در سال ۲۰۰۸ هم برای یکی از آخرین پروژه‌هایش یعنی «برای یک روز دیگر» نامزد دریافت این جایزه شد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان