arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

بوشهر در شیوع ویروس کرونا رکورد زد

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برغم اینکه تا ۲ماه گذشته این استان در بحث پیشگیری از شیوع کرونا سرافراز و موفق بود اما امروز در میزان شیوع رکورد زده ایم و در صورت ادامه این روند پیش‌بینی زدن رکوردهای بدتر و بالاتر را داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار: بوشهر در شیوع ویروس کرونا رکورد زدمجید خورشیدی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: باتوجه به روند افزایشی بیماری کرونا در استان مردم خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدانند.

وی بیان کرد: به رغم اینکه هیچ تعطیلی در کسب و کارها نداریم اما در این شرایط از مردم انتظار می‌رود برای سلامت خود و خانواده و کادر درمان برای ۱۰ روز همانند تعطیلات نورز به دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه کنند و کمتر از خانه خارج شوند.

خورشیدی ادامه داد: کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، پدافند غیرعامل  و بازرسی برای شناسایی مراکز تجمع و کسانی که ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی هستند تشکیل شود و بعد از تذکر در صورتی که رعایت نکردند اقدام به پلمب کنند.

وی یادآورشد: باتوجه به تاکیدی که در خصوص استفاده از ماسک می‌شود و  اینکه محدودیتی در زمینه تامین ماسک وجود ندارد بعنوان یک دستور اداری کارکنان هیچ دستگاه اداری و عمومی از این به بعد نباید بدون ماسک در محیط کاری حاضر شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهرگفت:درصورت بازرسی از اداره‌ها و مشاهده فردی بدون ماسک در محیط اداری مدیر به طور یقین توبیخ می‌شود.

خورشیدی با اشاره به گرمی هوا اظهارداشت: با گرم شدن هوا بیماری کرونا به خصوص در استان‌های گرمسیر تشدید شده و بنا به تاکید کارشناسان در محیط‌هایی که وسایل سرمایشی استفاده می‌شود باید منافذی ایجاد شود.

وی در خصوص حضور افراد در مراسم تدفین یادآورشد: با توجه به اینکه تجربه نشان می‌دهد که هرچه شهرها کوچکتر می‌شوند شمار افراد حاضر در آئین تشییع جنازه بیشتر می‌شود باید دانشگاه عددی را برای حضور افراد در مراسم تدفین مشخص و به شهرداری‌ها ابلاغ کند و افراد ملزم به رعایت قانون در این زمینه هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: همجنین شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، اماکن و سایر دستگاه‌های مسئول موظف هستند از برگزاری تجمع‌ها و جشن‌ها در باغها با توجه به اینکه تالارها نیز تعطیل هستند جلوگیری کنند.

خورشیدی افزود: جلسه ای با حضور دانشگاه، دادستانی و ناجا در خصوص افرادی که تست آنها مثبت شده و  برخی دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند برگزار شود تا کنترل‌هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر کسی اصرار دارد بیاید جامعه را آلوده کند برخلاف نظر صریح مراجع تقلید که فرمودند" اگر کسی بداند ناقل است و تردد کند و سبب ابتلای دیگران شود و ضامن شرعی هم هست در چنین جامعه‌ اسلامی متاسفانه عده‌ای با این شرایط تردد می‌کنند که لازم است با نظر مقام قضایی و حضور و دخالت ناجا و نظر علوم پزشکی فکری برای این افراد کم مبالات و پرخطر در جامعه شود.

خورشیدی بیان کرد: دستگاه‌هایی مانند دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و اداره‌های که مراجعه عمومی دارند باید برای افراد نوبت دهی داشته باشند و بدون پیش بینی و تنظیم نوبت دهی ادامه کار آنها معنی ندارد.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر اینقدر زیرساخت‌های الکترونیکی در بخش‌های مختلف فراهم است که بتوان از آن‌ها استفاده کرد تا افراد کمتر از خانه خارج شوند.

خورشیدی ادامه داد: کرونا بهترین فرصت برای ارائه خدمات غیر حضوری است و سعی شود بیشتر خدمات عمومی و اداری با استفاده از بستر فضای الکترونیک به صورت غیر حضوری باشد و سازمان‌های نظارتی در این خصوص نظارت لازم را داشته باشند.

خورشیدی با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امسال برای گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد هیچ مراسم تجمعی برگزار نمی‌شود گفت: برگزاری هرگونه مراسم تودیع و معارفه، اثر انگشت کارکنان و همچنین تهیه لیست حضور و غیاب در برخی جلسه‌های ضروری در استان بوشهر ممنوع است.

وی ادامه داد: مدیران در مقابل همکاران خود مسئولیت انسانی و اجرایی دارند و اگر فردی درگیر شود مدیران با کارکنان که به نحوی آسیب پذیر هستند برای دورکاری آنها زمینه را فراهم کنند.

خورشیدی گفت: محدودیت کاری از پاساژها، پایانه‌ها و ترمینال‌ها برداشته شده که باید دستورالعمل‌های بهداشتی در این محیط‌ها رعایت شود.

ئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آمارها از یک ماه گذشته تاکنون روند شیوع ویروس و ابتلا به بیماری کرونا در این استان صعودی و در حال افزایش است.

دکتر سعید کشمیری روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در ماه گذشته شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر کمتر از ۵۰۰ نفر بود اما امروز این آمار به یکهزار و ۱۲۶ نفر رسیده است که از این شمار تاکنون ۱۴ نفر فوت شده‌اند.   

وی یادآور شد: در زمان حاضر۱۷مرکز بیماریابی در استان بوشهر راه‌اندازی و این مراکز روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نمونه می‌گیرند، همچنین آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در برازجان راه‌اندازی و مرکز بوشهر نز تقویت شده و آزمایشگاه عسلویه در آستانه افتتاح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: با توجه به روند افزایش بیماری در استان و نبود امکان تعطیلی اجتماع‌ها انتظار می‌رود به هر شکلی از ازدحام و تشکیل هر گونه تجمعی جلوگیری شود.

کشمیری گفت: در زمان حاضر درپیک بیماری قرار داریم و باید کاری کرد که این افزایش در یک نقطه بشکند و بیش از این بیماری در استان گسترش نیابد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۷۹۴۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

نظرات بینندگان