arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

پوتین: استقرار سلاح در فضا جزو اصلی‌ترین تهدید‌ها علیه روسیه

رئیس‌جمهور روسیه با امضای سندی استقرار سلاح‌های ضد موشکی و تهاجمی در فضا را در دسته اصلی‌ترین تهدید‌های نظامی علیه کشورش قرار داد. رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه یک سند راهبردی را به امضا رساند که در آن سیاست‌های روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای تشریح شده در بحبوحه تنش‌های میان روسیه و آمریکا بر سر پیمان «نیواستارت» منتشر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور روسیه با امضای سندی استقرار سلاح‌های ضد موشکی و تهاجمی در فضا را در دسته اصلی‌ترین تهدید‌های نظامی علیه کشورش قرار داد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه یک سند راهبردی را به امضا رساند که استقرار سلاح‌های ضد موشکی و تهاجمی در فضا را به عنوان یکی از تهدید‌های اصلی علیه روسیه به حساب می‌آورد.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد این سند که در آن سیاست‌های روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای تشریح شده در بحبوحه تنش‌های میان روسیه و آمریکا بر سر پیمان «نیواستارت» منتشر شده است.

پیمان «نیواستارت» که در هشتم آوریل ۲۰۱۰ بین آمریکا و روسیه منعقد شد، در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. این پیمان، آخرین توافق کنترل تسلیحاتی مهم میان واشنگتن و مسکو، بعد از فروپاشی معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، است.

اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته، مسکو در تلاش برای فسخ این معاهده نیست و باید درخصوص تمدید احتمالی پیمان نیو استارت مذاکراتی با آمریکا صورت گیرد.

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اعلام آمادگی کشورش برای تمدید پیمان نیواستارت با آمریکا، گفت: مسکو بار‌ها پیشنهاد تمدید این پیمان را به واشنگتن داده، اما پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرده است.

در همین حال، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۲۸ خردادماه ۹۷ اعلام کرد به پنتاگون دستور تشکیل نیروی فضایی به عنوان یکی از شاخه‌های نیروی مسلح آمریکا را داد. نیروی فضایی آمریکا در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین شاخه نیرو‌های مسلح آمریکا است.

نظرات بینندگان