arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
روزنامه گردی در «انتخاب»؛

یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۶۸؛ اطلاعیه مجلس خبرگان به منظور اتخاذ تصمیم برای رهبری آینده

ملت ما می‌داند که در موقعیت حساس فعلی در معرض یکی دیگر از آزمایش‌های بزرگ الهی قرار گرفته است و همان‌گونه که بارها نشان داده است در عمل به وظایف اسلامی و انقلابی خود کوتاهی نخواهد کرد و از انقلاب اسلامی که نتیجه تلاش‌ها و رنج‌ها و خون دل‌های بی‌وقفه و ثمره رهبری الهی آن بزرگوار و تلاش و از جان گذشتگی و نثار خون امت امام است، کاملا پاسداری خواهد کرد و همچون گذشته از عهده این امتحان نیز به خوبی بیرون خواهد آمد./ از اعضای محترم خبرگان سراسر کشور دعوت به عمل آمده است تا هرچه سریع‌تر حضور به هم رسانیده و تشکیل جلسه دهند و درباره مسئله رهبری، تصمیم اتخاذ نمایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۶۸؛ طلاعیه مجلس خبرگان به منظور اتخاذ تصمیم برای رهبری آیندهسرویس تاریخ «انتخاب»: صبح روز یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هیات‌رئیسه مجلس خبرگان ضمن اطلاعیه تسلیت به عموم مردم ایران به مناسبت رحلت امام خمینی، از نمایندگان این مجلس در سراسر کشور دعوت کرد که برای اتخاذ تصمیم برای رهبری آینده ایران به سرعت تشکیل جلسه دهند. شرح این اطلاعیه در که در روزنامه اطلاعات مورخ همان روز منتشر شد به این شرح بود:

بیشتر بخوانید:

بسم‌الله الرحم الرحیم

ملت بزرگوار و مقاوم ایران، با کمال تاسف رحلت جانگذاز بزرگمرد تاریخ، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی قدس‌سره‌الشریف را به پیشگاه مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواح‌العالمین لتراب مقدمه الفدا و به حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید و شما ملت عزیز و شهیدپرور و نستوه و تمام مسلمانان و مستضعفان جهان و به‌خصوص خاندان معظم و فرزند برومندشان حجت‌الاسلام جناب حاج سید احمد آقا تسلیت می‌گوییم.

ملت بزرگ ایران با کاروان‌سالار قافله عشق و ایثار که بدرقه‌اش لطف خدا بود، سرحلقه مقیمان محفل ذکر فیض‌ روح‌الله حامی مستضعفان و امید محرومان خمینی، خمینی بت‌شکن که با فریاد عاشقانه شما بت می‌شکست و تندیس‌های کریه ظلم و ستم همواره از سطوت نامش بر خود می‌لرزیدند، به ملکوت اعلی پیوست.

درگذشت جانکاه رهبر بزرگوار یادآور وفات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است. «انک میت و انهم میتون» و چه می‌توان کرد که از مرگ چاره‌ای نیست و باید در برابر خواست خداوند متعال تسلیم بود.

پرواز ملکوتی امام قدس‌سره‌الشریف اگرچه دل‌های پرعشق مستضعفان و محرومان جهان و تشنگان عدالت و ستیزندگان علیه ظلم و ستم و همه آزادگان جهان را داغ‌دار کرد، اما بشارتی است بر کوی شهیدان انقلاب اسلامی. و ما این روح بزرگ و خورشید فروزان عشق و ایثار و عدالت را با تعهد بر ادامه راهش، با چشم‌های گریان و دل‌های سوزان به ارواح مقدس ائمه اطهار علیهم‌السلام و ارواح پاک شهدا می‌سپاریم، تا روز محضر گواه رشادت و مظلومیت و حق‌طلبی ملت بزرگ ایران باشد.

ملت ما می‌داند که در موقعیت حساس فعلی در معرض یکی دیگر از آزمایش‌های بزرگ الهی قرار گرفته است و همان‌گونه که بارها نشان داده است در عمل به وظایف اسلامی و انقلابی خود کوتاهی نخواهد کرد و از انقلاب اسلامی که نتیجه تلاش‌ها و رنج‌ها و خون دل‌های بی‌وقفه و ثمره رهبری الهی آن بزرگوار و تلاش و از جان گذشتگی و نثار خون امت امام است، کاملا پاسداری خواهد کرد و همچون گذشته از عهده این امتحان نیز به خوبی بیرون خواهد آمد.

دعای آن عزیز از دست رفته همراه و کمک شما ملت مقاوم و عنایات حضرت ولی‌الله الاعظم شامل حال‌تان باد.

از اعضای محترم خبرگان سراسر کشور دعوت به عمل آمده است تا هرچه سریع‌تر حضور به هم رسانیده و تشکیل جلسه دهند و درباره مسئله رهبری، تصمیم اتخاذ نمایند.

خداوند شما مردم مقاوم و نستوه را مشمول مراحم خاص خویش قرار دهد و انقلاب اسلامی‌مان را از هرگونه گزندی حفظ فرماید و این ضایعه عظیم را به لطف و قدرت بی‌نهایت خود جبران فرموده و به همه مسئولان و ملت بزرگوار صبر و مقاومت عنایت فرماید. هیات‌رئیسه – مجلس خبرگان

نظرات بینندگان