arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

۴۰ مصدوم در حادثه انفجار دیگ بخار کارخانه مواد شیمیایی در هند

در پی وقوع آتش‌سوزی ناشی از انفجار دیگ بخار اسید نیتریک در یک کارخانه شیمیایی در شهر "داهج" ایالت "گجرات" هند، دست‌کم ۴۰ کارگر زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی وقوع آتش‌سوزی ناشی از انفجار دیگ بخار اسید نیتریک در یک کارخانه شیمیایی در شهر "داهج" ایالت "گجرات" هند، دست‌کم ۴۰ کارگر زخمی شدند.

طبق اعلام مقامات محلی هند، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به دنبال وقوع انفجار دیگ بخار یک شرکت زراعی-شیمیایی در ایالت "گجرات" بین ۳۵ تا ۴۰ کارگر دچار جراحات سوختگی شدند.

این حادثه در حالی رخ داده که امروز طوفان "نیسارگا" نیز بخش‌هایی از این کشور را درنوردیده است.

همه مصدومان به بیمارستان‌های منطقه "بهاروچ" منتقل شده‌اند و تلاش‌ها برای کنترل آتش‌سوزی هم‌چنان ادامه دارد.

به دلیل وجود مواد شیمیایی سمی در نزدیکی این کارخانه، ساکنان روستاهای اطراف طی یک اقدام پیشگیرانه تخلیه شده‌اند.

حدود ۱۰ دستگاه کامیون آتش‌نشانی به همراه چندین آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند. آتش‌سوزی به حدی است که ستون‌های دود ناشی از آن از فاصله دور قابل مشاهده است.

هنوز علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی در کارخانه شیمیایی مشخص نشده است اما پلیس، تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

در پی اعمال قرنطینه سراسری به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، هند شاهد شمار بی سابقه‌ای از حوادث در کارخانه‌های سراسر کشور بوده است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، ماه گذشته مجموعه‌ای از حوادث در چندین کارخانه در سراسر هند اتفاق افتاد که از این میان می‌توان به نشت گاز در کارخانه پلیمر متعلق به یک شرکت کره جنوبی در شهر "ویساکاپاتنام" هند که در آن حداقل ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۲۰۰۰ نفر در بیمارستان بستری شدند نیز اشاره کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان