arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

فرودگاه طرابلس از دست نیرو‌های «حفتر» آزاد شد

«محمد قنونو» سخنگوی نیرو‌های دولت الوفاق لیبی گفت که این نیرو‌ها فرودگاه بین المللی طرابلس را کاملا آزاد کردند. ارتش لیبی وابسته به دولت الوفاق امروز چهارشنبه از آغاز عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس از دست نیرو‌های خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان لیبیایی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روسیاالیوم، «محمد قنونو» سخنگوی نیرو‌های دولت الوفاق لیبی گفت که این نیرو‌ها فرودگاه بین المللی طرابلس را کاملا آزاد کردند.

به گزارش تسنیم،  ارتش لیبی وابسته به دولت الوفاق امروز چهارشنبه از آغاز عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس از دست نیرو‌های خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان لیبیایی خبر داد.

«محمد قنونو» سخنگوی عملیات موسوم به آتشفشان خشم دولت الوفاق لیبی گفت: نیرو‌های ما دو روز قبل موفق شدند فرودگاه طرابلس را محاصره کنند.

فرودگاه بین المللی طرابلس در فاصله ۲۷ کیلومتری این شهر و در منطقه "قصر بن غشیر" واقع شده است. این فرودگاه از سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل خسارت‌های ناشی از درگیری‌ها در آن زمان تعطیل و پرواز هواپیما‌ها به فرودگاه بین المللی معیتیقه منتقل شد.

نیرو‌های شرق لیبی، موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی ژنرال "خلیفه حفتر" در آوریل ۲۰۱۹ عملیات نظامی برای اشغال پایتخت را که مقر نیرو‌های دولت وفاق ملی است، آغاز کردند.

نیرو‌های دولت وفاق ملی، که از مشروعیت در نزد جامعه جهانی برخوردار است، طی هفته‌های اخیر با پشتیبانی ترکیه کنترل برخی مناطق در شمال شرقی لیبی را در دست گرفته‌اند، ولی ارتش ملی لیبی، که از سوی امارات، مصر و روسیه حمایت می‌شود، روز گذشته از سیطره بر برخی مناطق خبر داد.

تلاش‌های بین المللی برای برقراری آتش بس بین طرف‌های درگیر تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

نظرات بینندگان