arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۵ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف آزادی دکتر مجید طاهری از زندان آمریکا را تأیید کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۱:۵۷
وزیر خارجه ایران گزارش‌های پیشتر منتشرشده در یک رسانه آمریکایی مبنی بر احتمال آزادی «دکتر مجید طاهری» از زندانی در آمریکا را تأیید کرد.
ظریف آزادی دکتر مجید طاهری از زندان آمریکا را تأیید کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۱:۵۷
وزیر خارجه ایران گزارش‌های پیشتر منتشرشده در یک رسانه آمریکایی مبنی بر احتمال آزادی «دکتر مجید طاهری» از زندانی در آمریکا را تأیید کرد.
فاکس‌نیوز: آمریکا در قبال مایکل وایت مجید طاهری را آزاد می‌کند
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۱:۱۴
یک رسانه آمریکایی گزارش داد دولت این کشور موافقت کرده در قبال آزادی «مایکل وایت»، دکتر مجید طاهری را آزاد کند.
همتی: تمرکز بانک مرکزی موفقیت هدف گذاری تورم، ثبات بازار‌ها و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد است / نظارت بر بانک‌ها و مسیر یابی و قطع هرگونه جریان پول شویی هر روز بیشتر می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۰:۴۸
رییس کل بانک مرکزی گفت: تمرکز اصلی بانک مرکزی بر موفقیت برنامه هدف گذاری تورم، ثبات بازار‌ها و پیش بینی پذیرکردن اقتصاد است.وی افزود: تاکید می‌کنم، که نظارت ما بر بانک‌ها و مسیر یابی و قطع هرگونه جریان پول شویی هر روز بیشتر می‌شود که نتیجه آن کاهش شدید سفته بازی عمده در بازار‌هایی است که بانک مرکزی بر آن‌ها نظارت دارد.
۱۸خرداد، آغاز پیش فروش ۴۵ هزار دستگاه از ۱۲ مدل از محصولات ایران خودرو
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۰:۲۵
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز عرضه ۴۵ هزار دستگاه دیگر از محصولات این خودروساز از ۱۸ خردادماه خبر داد و گفت: در این طرح پیش فروش، ۱۲ مدل از خودرو‌های تولیدی ایران خودرو قابل عرضه است. وی افزود: متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو برنده نشده اند نیز می‌توانند در طرح پیش فروش ۱۲ مدل از محصولات تولیدی این خودروساز مشارکت کنند.
ترامپ مدعی خروج «مایکل وایت» از ایران شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۰:۰۷
رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر ادعا کرد مایکل وایت، یکی از شهروندان این کشور که در ایران بازداشت شده بود از ایران خارج شده است.
جنگل‌های ماهور باشت کهگیلویه در جولان شعله‌های آتش
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۹:۵۱
آتش سوزی جنگل‌های ماهورباشت از ساعتی پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. آتش در بخش‌های مرتعی مناطق سرعت داشته و باعث تخریب و نابودی مراتع شده است. تلاش نیرو‌های مردمی و امدادی برای مهار حریق منطقه ادامه دارد.
تدوین طرح اجاره‌داری حرفه‌ای با تعیین سقف مجاز افزایش اجاره / افزایش ۳۰ درصدی اجاره‌نشینی در ۱۰ سال گذشته
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۹:۲۱
معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین طرح اجاره‌داری حرفه‌ای خبر داد و گفت: در سال‌های ۸۵ تا ۹۵ شمار خانوار‌های مستاجر کشور ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وزیر بهداشت: فعالیت‌ سینماها و مراکز هنری تا پایان خرداد تعیین تکلیف خواهند شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۷:۵۲
سعید نمکی درباره شروع فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ادامه بازگشایی‌ها گفت: فعالیت‌ سینماها و مراکز هنری تا پایان خرداد تعیین تکلیف خواهند شد. وی افزود: بازگشایی مهدهای کودک و تصمیم‌گیری در این زمینه به جلسه بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا موکول شد.
اصلاحیه جنجالی AFC: حذف مستقیم از لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در صورت لغو لیگ‌های داخلی!
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۷:۲۸

یک خبرنگار عربستانی اعلام کرد طبق اصلاحیه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر کشوری که لیگ داخلی خود را لغو کند، تیم‌هایش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شوند.

هشدار مینو محرز درباره 'موج دوم شیوع کرونا در تهران': آمار مراجعان به بیمارستان بیشتر شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۵:۲۶

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری ستاد مبارزه با کرونا گفت: آمار مراجعان به مراکز درمانی نسبت به گذشته به خصوص در بیمارستان امام(ره) که معیار سنجش ما بوده، بیشتر شده است و با باز شدن اماکن عمومی مانند رستوران‌ها انتظار افزایش تعداد مبتلایان را داریم.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۵ خرداد ۹۹: مجموع مبتلایان به ۱۶۴۲۷۰ نفر رسید / جانباختگان به ۸۰۷۱ نفر افزایش یافتند
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۴:۳۶

جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت:  از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از اقتصاد کشور؛ کاهش ۳۴ درصدی درآمد سرانه کشور از ۹۰ تا ۹۸ / نزدیک ۶۰ درصد از شاغلان تحت پوشش بیمه نیستند / بدهی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان ۱۳۹۸​ / تقلیل صادرات ایران از ۲۳ به ۹ کشور در سال ۹۷
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۳:۱۱

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پژوهشی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور؛ چالش‌ها و راهکارهای این حوزه منتشر کردند.

نوبخت: میزان دارایی و اموال دولت ۷ میلیون میلیارد تومان است / اگر نفت از بودجه جدا شود، سه جایگزین برای آن داریم؛ یارانه، مالیات و اموال دولت
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۲:۱۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جزئیاتی از برنامه اصلاح ساختار بودجه که طی شنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خبرداد، را تشریح کرد و گفت: دارایی دولت ۷ میلیون میلیارد تومان است.

فارین پالیسی: ماراتن ایران و آمریکا در «آمریکای لاتین»؛ کدامیک برنده ی این میدان می شود؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۱:۱۷
فارین پالیسی نوشت: فعال سازی مجدد اتحادهای قدیمی زیر سایه‌ی تسلط نرم آمریکا آن اندازه که به نظر می رسد، آسان نیست، درست هنگامی که ماجراهای ایران در نیمکره غربی در حال محو شدن از حافظه ها هستند، هواپیماهای مسافربری ایرانی در اواخر آوریل دوباره در ونزوئلا به زمین نشستند. منابع صنعتی گزارش داده اند که ایرانیان برای راه اندازی مجدد پالایشگاه های فرسوده قطعات و مواد تشکیل دهنده ای را به ونزوئلا آورده اند.
 
 
رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جمع تظاهرکنندگان پیوست
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۰:۲۰

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جمع معترضانی پیوست که در مقابل ساختمان کنگره این کشور در اعتراض به نژادپرستی پلیس علیه سیاهپوستان تظاهرات کرده بودند.

جنتی: با قائم مقامی آیت الله منتظری مخالف بودم / هاشمی با بیان جمله‌ای از امام مشکل جانشینی را حل کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۰:۱۹

آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان دیدگاه‌های خود درباره نهضت امام خمینی (ره) اظهار کرد: آقای هاشمی را خداوند رحمت کند جمله ای از امام (ره) بیان کرد و مشکل را حل کرد که نظر امام (ره) همین بود که بعد از خود ایشان آیت‌الله خامنه ای می تواند جای ایشان باشد.

خط فقر از ۲.۵ به ۴.۵ میلیون تومان رسید
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۹:۵۵

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: براساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، خط فقر خانوارهای چهار نفره در شهر تهران ظرف ۲ سال اخیر، از ۲.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسید یعنی 80 درصد افزایش یافت.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۹:۳۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان